© Ad-Libri. Používá technologii služby Blogger.

Kontakt

Archiv

17. 5. 2014

Nejoblíbenější činnost Čechů - nákupy

Ahoj,
dnešní den jsem strávila s mamkou a sestrou na nákupech v Ostravě. A protože patříme mezi ty, které nákupy moc nebaví, ani to nestálo za to. Ale upřímně řečeno, věděla jsem to už včera, kdy jsme se rozhodly, že vyrazíme. Hlavním tématem totiž bylo oblečení k maturitě. Nějaké elegantní věci doma ve skříni nemám, jsem typ, který chodí sportovně oblečen, takže bylo potřeba vyrazit na nákup. Toto ale není tématem dnešního článku, spíš takovým motivem k jeho napsání. Neznám totiž nic horšího, než ostravský Shopping Park v sobotu.
Mě by opravdu zajímalo, proč je nejoblíbenější činností našich občanů nakupování. Chápu, že dnešní den je škaredý, deštivý a smutný, ale já vidím přeplněná nákupní centra i když je krásné počasí! Copak nejde strávit víkend jiným způsobem? Turistikou, koupáním, návštěvou nějakého pěkného města, kina nebo divadla? Já chápu, že návštěva centra je nezbytná, protože přeci na turistiku je potřeba dobré boty, na koupání krásné bikiny, do kina propašovat zmrzlinu a do divadla je potřeba vypadat luxusně. To ale neznamená, že tam trávím každý týden, nebo snad ano?

Fascinuje mě, jak jsou lidé ovládáni. Nemyslí vlastní hlavou. Nákupní centrum vidím jako svět ve vakuu, který je ovládán obrovským mozkem zvaným nákupní síť, a lidé jdou jako smyslu zbavení do každého z nich. Je fascinující, co může udělat více než pět obchodů vedle sebe. Obrovská nákupní zóna s obchody s různými značkami, blbostmi nepotřebnými pro život, nutí lidi všechny tyto "instituce" projít, aniž by si cokoliv koupili. Osobně si myslím, že z patnácti obchodů, které běžný občan navštíví, si zakoupí něco v "pouhých" čtyřech.

Nesnáším nakupování. Výjimku tvoří knihkupectví, elektro, drogerie a IKEA. Ach, ta IKEA, kde to voní dřevem, svíčkami, i ty talíře a podložky pod ně mají svou vůni. Ta inspirace, kterou tam čerpáte pro svůj dům nebo byt. Jenže ono kouzlo vyprchá, když procházíte oddělením s pohovkami, a vy na všech těch pohovkách vidíte vyvalené pupky, které byly navíc ještě před chvílí určitě naplněny v restauraci se švédskými specialitami. Copak není lepší relaxovat doma? Před televizí? Ve vaně? Nebo v posteli s knihou a čajem? To je opravdu lepší zajet si do obchodu, tam se vyvalit na pohovku (nedejbože na matrace) a kochat se tím shonem a zmatkem?

Když jsem tak projížděla s tím vozíkem skrz obchod a snažila vyhledat jeho konec ve skladu, kde na mě čekal stolek pod notebook, přemýšlela jsem, že zavést dopravní předpisy i v obchodech by nebylo na škodu. Berte to s nadsázkou, ale kličkovat mezi čtyřmi vozíky uprostřed uličky, kdy jejich majitelé procházejí regály o deset metrů dál, není žádná legrace. A ještě s nákupem. Vězte, že mě přepadla poměrně příjemná představa, jak běžím tou uličkou a všechny vozíky skopávám na stranu tak, aby porazily jejich majitele. Jsem zlá. Já vím.

Je mi jasné, že spousta z vás se mnou nebude souhlasit. Povětšinou opravdu Češi nejraději nakupují. Já ne. Výjimky vidíte o dva odstavce výše. Nejvíce lituju děti a chlapy. Děti, protože místo, aby je jejich rodičové vzali někam, kde se mohou rozvíjet, se koukají po nadsazených cenách. A chlapy, protože když vidím ta nebožátka, jak běží za svou milou se šesti taškami, sbírajíc po zemi vypadlý obsah, a ženuška stále míří dál a dál, protože konkurentek je mnoho a oblečení málo, tak to bych je raději zanechala v hospodě.

Tolik o dnešku, mějte se krásně!

3 komentářů

Anonymní

Tak to já tedy patřím do té početnější skupiny a nákupy mám ráda. I když si přitom vždycky vybavím scénu z filmu Rrrrr! to jak neandrtálec prochází mezi automatickými pračkami. Bohužel, když už se na nákupy dostanu zase se nemůžu moc rozšoupnout protože schází platidlo.
Do přírody jsem se tedy nikdy nehrnula a to nejen proto, že se mi mezi kořeny zasekává bílá hůl já jsem prostě městský člověk. škoda proto, že žiju ve městě co se podobá spíše vesnici .D
Alias

Andrea A neděle, května 18, 2014

Alias: Jo jo, s tím platidlem, to jsme na tom stejně. Jinak já osobně si myslím, že jsem něco mezi městským člověkem a vesničanem. Mám ráda přírodu, ale zároveň tu výhodu, že mám vše blízko.

Máří Kosáček neděle, května 31, 2015

Nákupy moc nemusím, bohužel se jim nevyhnu, ale beru je pouze jako nutnost, projedu obchod a jsem pryč, ale ráda nakupuji v dětském a mám ráda vetešnictví. Díky za návštěvu..

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)