© Ad-Libri. Používá technologii služby Blogger.

Kontakt

Archiv

8. 5. 2015

Výročí na Vítkově

Je osmého května, a jako každý rok v tento den probíhá na pražském Vítkově pietní akt k výročí konce války. Letos je to výročí 70., a já se na Vítkov též vypravila.

V článku fotky nemám, pouze jednu, kterou jsem vyfotila na začátku konání piety. Událost tohoto rázu mě uchvátila a já se chtěla dívat, ne strávit čas hledáním volného místa mezi hlavami lidí, abych mohla vyfotit záda vojenských jednotek nebo příslušníky politické sféry.

Nicméně to stání stálo za to, průlet letounů, stejně jako pokládání věnců či hudba byly nádhernými okamžiky. Ač to může znít zvláštně, fascinují mě a vždy jsem respektovala události týkající se válečných témat. Neminula mě ani návštěva Armádního muzea na Žižkově, čtu i knihy o tomto tématu, protože to byly jednoduše strašné věci, o kterých by lidé měli vědět vše, aby se z toho mohli poučit. Otázkou je, jak tomu ve skutečnosti je, když se podíváte na události dnešního světa.


Vítkov jsem v tento svátek navštívila teprve podruhé, můj přítel je voják a zároveň členem jedné z jednotek přítomných na aktu každý rok, takže se vždy ráda přijdu podívat. Ostatně většina žen a slečen se stejně přišla koukat jen na uniformy, co jsem tak zaslechla :). Nicméně hodlám z této události udělat takovou soukromou tradici. Byť si netroufám uvádět jakákoliv tvrzení o válce, když jsem ji nezažila, stejně ráda vzdám úctu těm, kteří padli za to, abychom mohli žít, tak jak žijeme. V zemi bez krutostí.

2 komentářů

pavel pátek, května 08, 2015

Na Vítkov chodím rád na procházku. Jak asi víš jsem právě v Německu a tady to taky oslavují jako osvobození. Napsal jsem o tom teď na blog. :D

Anonymní

Fredy Kruger


" Kol Armádního jdu muzea.......
tu náhle mne přepadla nauzea !
Jak je to možné ??? " ( Jann Beykk se diví ) :

... " Mám mezi dvaceti - třiceti pivy ...
to je přec normální ?? ... asi mám úžeh !! "

..... odhodlání pevné ! je jdoucího muže,
jež s nauzeou kráčí po ulici !

" Pohled na muže, jež zvracející ???
radost vám nikomu neudělám !
... věřte, že ani se nepodělám !
... a kdybych se podělal ??? moje věc !!"

... muž jdoucího chodce vzal za límec
a křičí mu do ucha : " Co sem ???"

... na dalšího chodce řve : " Pocéém !
... bych zvracel tu, v místě , - to chceš ???"

" Hle ! obtěžuje tam chodce !!"
( vykřikli najednou tři strážníci
právě tam jdoucí po ulici )

... muž pustil chodce ..... je zvracejíci !!

" Chlape ?? co jste to udělal ??"

Jann Beykk ( jenž navíc se podělal )
je zatčen ! ... již vedou jej tři strážníci
k výslechu přímo na strážnici !

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)