© Ad-Libri. Používá technologii služby Blogger.

Kontakt

Archiv

9. 5. 2015

Zdravé stravování (perličky)

Není nic lepšího než dělat něco pro sebe. Pro své tělo. Tímto také děláme něco pro svou duši. Mysl. Nicméně vždy a všude přijde dříve či později krize. U mě přišla. Tak bych se s vámi ráda podělila, jak se vyvíjelo mé zdravé stravování.

První týden:
Snídám svá oblíbená míchaná vajíčka s kouskem celozrnné housky a rajčaty. Samozřejmě před snídaní vypiju sklenici horké vody (mimochodem, je to skvělé pro tělo, mám to hrozně ráda, ale voda má mít teplotu čaje, nejsem masochistka). Následuje svačinka v podobě banánu a jogurtu. Mezitím stíhám cvičit a k obědu si dávám kuřecí maso s rýží a okurkovým salátem. Hmm, dobrota. Odpoledne si dávám zeleninový salát s cottagem. Tak nějak před večeří odcházím běhat, a vracím se spokojená. K večeři si dávám dva plátky chleba se šunkou, sýrem, rajčetem a rukolou. A tento scénář se opakuje celý týden stále dokola, akorát střídám k obědu rýži s masem, žitné těstoviny s cottagem, a těstoviny se špenátem. Cítím se skvěle, zažívání skvělé, jsem plná energie, dobře spím, dobře se mi vstává. Prostě idylka.



Druhý týden:
Snídám svá oblíbená vajíčka s kouskem celozrnné housky a rajčaty. Samozřejmě před snídaní vypiju sklenici horké vody. Následuje svačinka v podobě dvou sáčků bonbonů Jojo Vexta kyselé. Hmm, mňamka! Samozřejmě výživově je to úplně prázdné, a já mám zase hlad. Takže se dále láduju párkem s rohlíkem a hořčicí. No, jsem spokojená. K obědu si dávám žitné těstoviny s cottagem. Určitě jsem to tím spravila. Ale jo, na dvě hoďky mám pokoj. Potom následuje banánový koktejl, čokoláda Milka a kiwi. Hmm, teda nic moc. K večeři si dávám dva plátky chleba se šunkou, sýrem, rajčaty a rukolou. Tak, měla jsem tři správná jídla. Je to v cajku. 
Poznámka: Scénář uvedený výše se stal asi třikrát v týdnu. Jojo kyselé vexty se systematicky střídaly se zmrzlinou.

Třetí týden:
Snídám svá oblíbená vajíčka s kouskem celozrnné housky a rajčaty. Ještě vypiju sklenici vody s rozpuštěnou tabletou vitaminu cé. Následuje svačinka v podobě toastů s kečupem. Ale prasárnička co... Po svačince si jdu zaběhat, a uběhla jsem přesně 800 metrů k obchodu, kde otevírám první mrazák a beru mražené hranolky. Běžím zpět domů. Uběhla jsem kilometr a půl, no cítím, že jsem pro své tělo něco udělala. Přičemž skvělý pocit z běhu vystřídalo plné břicho hranolek s tatarkou a kečupem, na to jsem vypila sklenici piva. Možná bych se měla stydět, ale bohužel to tak není. Po jídle se válím na gauči s břichem vyplázlým až na zem, a dávám si facku poté, co se vrací přítel z práce, a chválí mě jak jsem krásná. No, s takovou stravou to asi takhle krásně vypadat nebude. Svačinu odpoledne naprosto vynechávám a k večeři si dělám topinky. S hořčicí. Nu což, je to dobrota. 

Čtvrtý týden:
Systém se mi zhroutil poté, co jsem uznala, že když já se svým metabolismem jím pravidelně, byť prasárny, nic hrozného se nestane. Můj názor nezmění ani tyto myšlenky, které mi vybíhají z podvědomí:
• teď to metabolismus zvládá, ale čím budu starší, tím méně se mi bude odvděčovat.
• nic moc dobrého se mi do těla nedostane.
• zažívání nebude taky nic moc.
• budu hubnout. (poznámka: trpím velkými výkvy váhy, během tří měsíců jsem schopná přibrat tři kila a během dalšího měsíce je zase shodit. A to všechno samozřejmě díky špatnému systému stravování.)
Nuže, teď to trošku zrychlím. K snídani si dávám omeletu s rajčaty. Svačina žádná. Plácám zmrzliny, bonbony, čokolády, šlehačky, koláče. Oběd? Hranolky, těstoviny se špenátem, kuřecí s bramborem, pizza, to je jedno. Odpoledne? Zmrzlina, čokoláda, joguty. Večeře? Párky, šunka, sýry, těstoviny, kuskus.



Z jednoho pohledu moje strava vypadá opravdu příšerně, z druhého to není zas tak hrozné, protože nežeru (omlouvám se) ve fastfoodech. Momentálně jsem zhubla čtyři kila. A řeším úplně opačný problém než ostatní ženy. Potřebuju přibrat, ne hubnout. A to se nezmění, pokud neupravím skladbu své stravy.

Tak, a jak dlouho vydrželo zdravé stravování vám?

Zdroj obrázků: slevici.cz, prokuzi.cz

9 komentářů

DRAK sobota, května 09, 2015

kdepak, s tím já se míjím, dokud se můžu dobře pohybovat, tak asi žádnou dietu nezvládnu ;-)

Fay du Fée sobota, května 09, 2015

Tak tohle bohužel dobře znám. Zdravé stravování je krásná věc, jenomže - chce to hodně plánovat dopředu, hodně vařit (nebo mít štěstí a mít v dosahu restauraci se zdravými a cenově dostupnými meníčky), pravidelně nakupovat a jakmile se voudí nějaká nepravidelnost či nepředloženost . . . no, asi to nemusím popisovat. Já to mám se zdravým stravováním poslední dobou špatné, nejenom, že si na něj při lítáním mezi školou a prací nedovedu udělat čas, ale navíc poslední dobou trpím nechutenstvím, takže jsem ráda, že do sebe vůbec něco dostanu, ať je to v tu chvíli zeleninový salát nebo hranolky. Hlavně, že se žaludek už nesvírá hlady.
Každopádně ale věřím, že jednou se nám to podaří vybalancovat - není potřeba být nějaký zdravovýživový nácek, stačí jen do sebe necpat úplné nezdravosti :-).

Andrea A sobota, května 09, 2015

Děkuju za pěkné komentáře :)

TlusŤjoch neděle, května 10, 2015

Jím, co mi chutná.
Všechno je to o kvalitě surovin a o poměrech.

Sugr neděle, května 10, 2015

Ten talíř na obrázku - mňam..., to bych si dala. Pěkný článek, zdravé stravování, jen..., někdy to hodně stojí a málokdo na to má! :-(

Andrea A neděle, května 10, 2015

Sugr: Souhlasím, opravdu to dost stojí. Cena se dá snížit jedině tak, že se ti např. oběd scvrkne na jedno jediné jídlo, stejně tak snídaně i večeře. Já to tak mělo, a cenově to bylo únosné. Ale mít pestrou škálu na střídání je dost náročný.

Boudicca neděle, května 17, 2015

No, koukám, že to máme podobně :D Mám ráda zdravé obědy a večeře (snídaně řekněme taky) se spoustou zeleniny, ale mimo ně potřebuji ještě svůj každodenní příjem sladkostí, čímž veškerou snahu o zdravé stravování dokonale zabíjím. Zase si ale říkám, že aspoň ta hlavní jídla jsou takž-takž v mezích. Hranolky nebo smažák bych si prostě nedala.

Melinda pátek, května 29, 2015

Článek mě pobavil :D Za sebe musím říct, že jsem se nikdy o nějakou extra zdravou stravu nesnažila. Hlavně jsem to nikdy moc nepotřebovala. Mám ráda zeleninu a kolikrát mi k večeři stačí jen salát. Ale zase ho musí být obrovská miska.
Vím, že se prostě nedokážu vzdát svého nezdravého jídla a sladkostí. Mám ráda brambůrky, smažené věci všeho druhu, pečivo, čokoládu, bonbóny. A to si prostě nezakážu. Ale zase se dokážu dost vyhecovat co se týče pohybu. Nikdy jsem se nepovažovala za tlustou. Teprve nedávno jsem přestala být se svou postavou spokojená. Zabrala jsem ve cvičení, skočila jsem rovnýma nohama do 30 day shred od Jillian a vida, lidé začali pozorovat viditelné výsledky. Pozitivní ohlas a to, že mě to šíleně baví mě navnadilo a cvičím dál. Jídelníček jsem nikterak nezměnila a z nějakého toho jídelního prohřešku se nehroutím. Můj metabolismus není ideální, ale myslím, že když člověk nepřehání ani na jednu stranu, může být v klidu. Přílišný pohyb a nějaké vyšilování s proteiny a dalšími dietami je podle mě stejně škodlivé, jako každodenní strava ve fastfoodu :)

Ad-Libri pátek, května 29, 2015

Melinda: Děkuji ti za komentář :). 30 days od Jillian jsem taky měsíc jela, a výsledky jasně - byly vidět, ale já mám sportovní postavu, kterou jsem si vybudovala pomocí pilates, takže od Jillian to byla zase taková obměna :). Každopádně je to taková nejlepší cesta k hezké postavě, pokud má slečna či žena dojem, že ji nemá. A s Vextami se pořád držím! :D

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)