© Ad-Libri. Používá technologii služby Blogger.

Kontakt

Archiv

1. 6. 2015

Literatura ve škole: Zdokonalujeme se v českém jazyce

Přeji pěkný večer milí čtenáři :),

co začaly maturity, množí se mi ve schránce dotazy týkající se maturitního slohu z českého jazyka. A nejen toho. Ať jde o pravopis, sloh, nebo samotná literární díla známých českých i světových autorů. Byť je už teď na to pozdě, rozhodla jsem rozepsat a ve finále vytvořit jeden hotový celek na téma slohových útvarů, či různých tipů pro kvalitní češtinu pro každého z nás. Myslím, že jeden článek týdně věnovaný tomuto tématu zvládnu, a budu moc ráda, když někomu pomůže.

Není žádným tajemstvím, že Češi mají stále větší problémy s naši mateřštinou. A velice by mě zajímalo, proč. Byť mluvím i angličtinou (a ráda bych oprášila a doučila se i němčinu), český jazyk je snad ten nejhezčí a nejzvučnější jazyk, který znám. Dva roky jsem se učila francouzsky, a i tenhle nádherný jazyk je stále až na druhém místě, právě za českým jazykem. Čeština je jazyk různorodý, je zvučný, uchu lahodící, pokud se používá správně, a hlavně je tak "barevný", že i rodilý Čech (příp. Moravan, aby si to někdo nevzal osobně, byť to myslím globálně ve smyslu národa českého) se setká s různými překvapeními. I já se s nimi setkávám. A to v užívání jazyka českého a jeho pravidlech exceluji. Proto jsem taky dala za vznik této rubrice, a byla bych ráda, pokud byste ji tvořili se mnou. Vašimi podněty, názory, dotazy apod.

Abych to tedy shrnula, každý týden tady najdete minimálně jeden článek věnující se problematice slohových útvarů či literárních žánrů, pravopisu a gramatice, povinné četby na středních školách, a pokud budete mít nějaké požadavky i vy, rubrika se bude rozšiřovat. Blog totiž tvoříte se mnou. :)

Mějte hezký začátek pracovního týdne :)

3 komentářů

Boudicca úterý, června 02, 2015

Budu se na články těšit. Něco podobného mi tu chybělo :)

Van Vendy čtvrtek, června 04, 2015

Tak na to jsem zvědava! Jednou jsem někde četla, jak různorodě se u nás pojmenovaly bramboráky, napříkla (nebo brambory samotné?) a že to byly pestrobarevné názvy!
Čeština je moc pěkný jazyk a škoda by bylo ho nechat upadnout v zapomnění. Jestli mě něco napadne, dám vědět!

Ad-Libri čtvrtek, června 04, 2015

Van Vendy: Díky za nápad! :)

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)