© Ad-Libri. Používá technologii služby Blogger.

Kontakt

Archiv

22. 6. 2015

Temné kouty - film

Ahoj a krásný začátek pracovního týdne (ten můj skončil včera, ode dneška volno, jupí! :D),

minulý pátek jsme s přítelem vyrazili do kina na film Temné kouty. Tenhle film jsem rozhodně musela a chtěla navštívit, protože kniha byla špičková, navíc jsem chtěla vědět, jak si s tím tvůrci poradili, a navíc když tady mám na knihu recenzi, musím to doplnit o film, i když to nebude úplně recenze, spíš dojmy :).
A musím říct, že vlastně nevím, co mám říct. :D Radši čtěte dál :).

Do sálu jsem vstupovala s otázkou, která mi v hlavě ležela celý večer. Jak si tvůrci filmu poradili s tím koncem? S tím rozuzlením? A byla jsem docela mile překvapená.

Víte, já tomu filmu nedávala žádnou šanci. Ještě jsem nezažila film, který by předčil jeho knižní předlohu. Ne, prostě nezažila, říkejte si co chcete. U tohoto filmu jsem negativní emoce neměla. Samozřejmě mě mrzelo, že to celé bylo zrychlené, ale kdyby k tomu nedošlo, byl by to film tak na čtyři hodiny. Nicméně nevynechali ani jednu zásadní pasáž knihy. Co bych ale ráda řekla, je názor k postavám.

Vystihli je. Všechny do jedné. Překvapilo mě, jak je film hojně obsazený známými tvářemi, ale nejvíce mě překvapilo, jakou roli dostala herečka Chlöe Grace Moretz. Já si ji pamatuju z filmů jako holčičku, která dělala problémy, a nebo jako filmovou dceru Nicolase Cage, coby superhrdinku. Tady dostala ale roli, která ji podle mě docela sedla. Chvíli jsem si zvykala, ale nakonec jsem uznala, že to byla dobrá práce. Další známou tváří byla Drea de Matteo, tu znám zase ze seriálu Joey.


Ráda bych zmínila dvě postavy, které na mě udělaly největší dojem. A sice samotná Libby, jíž ztvárnila herečka Charlize Theron. Moc jí to tam slušelo, docela se na Libby dle mého názoru hodila, a opravdu jí to slušelo. Budu se opakovat. Když jsem ji viděla na plátně, říkala jsem si, jak hezká žena to je. Sice svou "svěřenkyni" Libby ztvárnila docela dobře, ale pořád jsem měla dojem, jako by jí ještě něco chybělo. Asi ještě nějaký větší punc trosky. Možná byla pro tvůrce Libby v knize moc komplikovaná, nevím.


A kdo mě uchvátil, byla postava Libbyina bratra Bena, kterého ztvárnil Tye Sheridan. Jeho postava se mi ve filmu tolik, tolik líbila! Ukázali jej tam jako neuvěřitelně hodného kluka, já jsem při čtení knihy takový pocit z Bena neměla. Neviděla jsem v něm tak hodného kluka, jakého z něj udělali ve filmu. Po konečném rozuzlení mi bylo Bena tak moc líto, a zároveň jsem v něm viděla tak hodného a obětavého člověka, že jsem měla slzy v očích. Krásně ztvárněná postava, udělala na mě největší a nejlepší dojem.


Docela se mi líbila i podoba rodiny Libby. Její maminka, dvě sestřičky, byly jako v knize. Teda ale ty sestry Libby a Bena mě tolik rozčilovaly! Přesně jako v knize. Drzé práskačky a slídilky.


A co se toho rozuzlení týče, vystihli to dobře, hezky to zpracovali, hezky v uvozovkách, protože na těch scénách nic hezkého samozřejmě nebylo. Ale ještě mě při filmu napadla jedna myšlenka, a sice, že tím zpracováním mi hodně připomíná seriál Odložené případy. Nezdálo se vám?

Celkově se mi ten film moc líbil. Po jeho skončení jsem měla takové zvláštní, rozporuplné pocity, asi se moje hlava rozhodovala, jestli film přijme nebo ne. Každopádně jsem z kina odcházela mlčky, ale spokojená. Na mě takové filmy hodně působí, jsem hodně emotivní člověk. Film Zmizelá na mě udělal takový dojem, a tak na mně "zapracoval", že jsem nemohla dvě noci normálně spát.

Temné kouty můžu doporučit. Kniha samozřejmě vede, ale film si špatně nevedl, nezklamal mě.


Poznámka: Celkově jsou na film docela negativní recenze. Dovolte mi podotknout, že já nejsem náročný člověk na filmy, buď se mi líbí, nebo se mi prostě nelíbí, nic jiného v tom nevidím. Toto prosím berte v potaz, jde pouze o moje osobní názory a dojmy, ne dogmata. Navíc, každý máme rád něco jiného, v tom je to kouzlo ne? :)

Zdroj obrázků: csfd.cz

6 komentářů

Eskandriel pondělí, června 22, 2015

Knížku jsem zatím nečetla a je fakt pravda, že film je málokdy lepší. Děkuju za lákačku, teď na to možná mrknu, ale spíš první na knížku než na film:)

Ad-Libri pondělí, června 22, 2015

Eskandriel: Určitě doporučuji nejdříve knihu, ta byla špičková :).

Casion úterý, června 23, 2015

Knihu som nečítala a film som nevidela, takže neviem posúdiť, každopádne oboje vyzerá dobre a pútavo, minimálne film si skúsim pozrieť, ak sa ku knihe nedostanem :-)

Ad-Libri úterý, června 23, 2015

Casion: No zase člověk nemůže jít na ten film s přehnaným očekáváním, určitě většině idí se flm mco nelíbil. Ale zase znám lidi, kterým se dokonce četla špatně i kniha.

Klára čtvrtek, července 02, 2015

Skvělá recenze a v mnoha pocitech se s tebou shoduji! :) Zmizela na me taky zapůsobila víc, ale to byla geniální kniha a geniální film. Možná tady opravdu zapůsobila i to, ze spisovatelka na filmu nespolupracovala. Taky se mi zdálo, ze to utíká hrozne rychle, ale přitom nic důležitého nevynechali. Taky jsem rada, ze v titulcích bylo prihlednuto ke kniznimu originálu. Kniha samozřejmě vyhrává, ale film byl také skvely. :)

Ad-Libri čtvrtek, července 02, 2015

Klára: Nemůžu jinak než souhlasit :)

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)