© Ad-Libri. Používá technologii služby Blogger.

Kontakt

Archiv

2. 7. 2015

Ve veřejné knihovně s jedním knižním přáním

Pěkný horký den kamarádi :),
když jsem dnes šla na nákup potravin do OC Letňany, viděla jsem jednu novinku, kterou bych si moc ráda pořídila, a taky jsem se zasekla ve veřejné knihovně, která je tam instalovaná.


Nevím, zda jste tuhle veřejnou knihovnu navštívili, ale já se tam porozhlédla po nějakých titulech, které v policích měli, a po dlouhé době jsem sahala na knihy s křehkou, polorozpadlou vazbou. Jednu jsem vám sem i vyfotila. Původně jsem vůbec nevěděla, o co jde, ale při pohledu na ni jsem si vzpomněla, že jsem četla seznam literárních děl jednoho antikvariátu, a ta kniha byla vydána roku 1939 panem Stanislavem Reinišem.

Učitel, lovec a milovník přírody. Autor výpravných knih ze života lesní zvěře. Narodil se 22.4.1879 v Novém Kníně. Otec, původně mlynář, se roku 1881 přestěhoval na Smíchov, kde se stal železničářem. Na Smíchově dostal Stanislav Rejniš základní vzdělání a v roce 1898 absolvoval učitelský ústav. Potom učil v okolí Prahy, nejprve v Holubicích, pak v Tursku, 1900-1901 v Lipanech, rok ve Slivenci, 1902-1908 v Řevnicích a nakonec až do roku 1934 v Praze. Na penzi žil v Jílovišti, kde také zemřel 2. 2. 1955.
Povídkami a románky se pokusil poeticky zachytit přírodu s jejími kouzly i popsat život zvířat, jak jej poznal při svých loveckých potulkách v brdských lesích. Jeho tvorba má blízko k lyrizujícím povídkám J.Vrby.

Zdroj: http://prostor-ad.cz/pruvodce/okolobrd/nknin/reinis.htm 




Kniha se jmenuje Vydra z černé tůně. Jde o příběh jedné ochočené vydry, a když jsem si knihu zběžně prohlédla, je krásně napsaná, krásnou starou češtinou. :) Určitě se v blízké době ve veřejné knihovně usadím a knihu si přečtu, dýchlo z ní na mě takové krásné a milé :). 




A ve vedlejším obchodě jsem se zastavila u "stánku", kde byla vystavená kniha Bludná sdělení od Sophie Hannah. Po přečtení anotace jsem si řekla, že knihu musím mít. Protože mi to vneslo čerstvý vzduch do tváří, jde o jiný koncept a příběh, byť krimi. Tak uvidíme, jestli půjde o nějakou nadějnou novinku, a zda si zaslouží nálepku "Světový bestseller" . Nicméně jsem dost zvědavá, co mě čeká :). 



Přeji krásné letní dny :)
Andy

Zdroj obrázku knihy: bux.cz

1 komentářů

Myanmar úterý, července 07, 2015

O Bludných sděleních jsem neslyšela, ale vypadají zajímavě :) A také miluju staré, "křehké knihy"! :)

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)