© Ad-Libri. Používá technologii služby Blogger.

Kontakt

Archiv

7. 4. 2016

O pomíjivosti života v počítači

Před měsícem mi v notebooku odešel harddisk. Záchrana dat žádná. Moje filmy jsou pryč. To není nic hrozného. Můj životopis je pryč. Ale teď mám lepší! Ale co je nejhorší: moje básně jsou pryč.

Po každé dokončené básni jsem stiskla na klávesnici CTRL+S a byla pyšná na další perfektní kousek v mé sbírce. V básních jsou pocity. Myšlenky. Samozřejmě moje. Když jsem nadávala na loňské léto, kdy bylo vedro jako kráva, napsala jsem báseň o hřbitově a černé vráně. Když jsem nostalgicky vzpomínala na dětství, napsala jsem báseň o kolotoči a radosti. Když jsem trpěla v období PMS, napsala jsem o předražené zmrzlině a světové nespravedlnosti. A všechno to, co jsem prožívala, je nenávratně pryč, kdesi v éteru (v tom lepším případě).

Snažím se vše brát pozitivně. V této strašné události, kdy mi zmizelo jako lusknutím prstu 30 básní, jsem si řekla pár věcí. Za prvé: všechny tyto básně byly aspoň jednou poslány do literární soutěže, a ani jednou se neumístily. Což je jasný ukazatel, že všechny moje verše stály úplně za ho*no a je nutné stvořit nové, lepší. Za druhé: odteď si je budu psát ručně. Protože ty papíry se mi jen tak neztratí, pokud mi je někdo nehodí v záchvatu úklidu do rozžhaveného kotle, nebo mi je v záchvatu hravosti neodnese pes. A za třetí:

Z-Á-L-O-H-O-V-A-T! 

 

2 komentářů

Bebe čtvrtek, dubna 07, 2016

Jééééj, to mě strašně moc mrzí, taková ztráta! :-(
Chce se napsat něco klišovitého ve smyslu, že ani technika není bohužel všemocná. Ale omezím se jen na konstatování, že to zálohování není vůbec špatný nápad... Už mi párkrát zachránilo zadek, když jsem dělala "odborné" zásahy na blogu a složily se mi stránky... Takže... Doporučuju zálohovat, zálohovat, zálohovat... :-)
A přeju, ať už se podobné katastrofy nekonají! :-)
Bebe

Kateřina pátek, dubna 08, 2016

A kruci! Zálohy jsem taky nedělala dost dlouho. Díky za upozornění.

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)