Útržky z časopisů 1: (Moje psychologie: Den off-line, nevěra, bisexualita)

Zdravím vás přátelé,
máme konec května a já netrpělivě čekám na to, až budu mít v ruce nové číslo časopisu Moje psychologie. Znáte? Já mám tenhle časopis strašně ráda, a to hlavně kvůli hezkým úvahám a povzbuzujícím článkům, kterými je časopis doslova nacpaný k prasknutí. Kolikrát v něm najdete i článek, který vás pořádně nakopne, donutí vás se zamyslet, nebo dostanete pořádnou facku abyste se probrali, a nebo (a to tam taky nechybí) láskyplnou péči. Tohle všechno v sobě nese časopis Moje Psychologie, a já se rozhodla se s vámi pravidelně dělit o články, které mě (nejen z tohoto časopisu) zaujaly. Tak pojďme trhat společně! :)


1) V článku "Odpoj se a připoj se!", kde se paní Chudlíková zamýšlí nad tím, jak se odpojujeme od lidí s každým připojením se k internetu, jsem narazila na takovou "výzvu", která mě zaujala - Den bez televize a internetu. Jeden jediný den se nepřipojit. Nikam. Ani nezapnout televizi. Asi to vyzkouším, byť si myslím, že to nepotřebuji. Nicméně, taktéž je v článku nabízena odlehčenější varianta, a sice ta, kdy si sami zavedeme do svého života režim, kdy se pravidelně odpojíme, zrelaxujeme tělo i duši, budeme více s ostatními lidmi, se sebou samými, a až se pořádně nabažíme režimu "off-line", tak se s nadhledem a zdravým odstupem opět připojíme. Článek je zakončen moc pěknou větou: "Vy jediní jste šéfem svého mobilu, notebooku, tabletu... Sebe sama!" 
Tak co, troufnete si na výzvu? ;)


2) Další článek, který mě zaujal, byl o nevěře z různých úhlů pohledu. Nebudu to tady dále rozvádět, celý smysl tkví v podstatě v názoru autorky článku - paní Anastázie Harris - a sice, že k nevěře je naprogramovaný každý. Jednoduše, když nepodvede muž svou partnerku, podvede ona jeho. Jste-li blondýna, podvede vás s brunetou. Nevěru přirovnává k omamné droze, ke způsobu řešení problémů, k možnosti si něco dokázat. Článek doplňuje moc hezký fakt, že v době ovulace je žena k nevěře náchylnější. Ať jsou lidé sebevíc zarputilí, brání se tomuto názoru, nechť se zamyslí nad tím, jak stvořila Matka příroda všechny živočichy, a s jakými pudy.


3) Co se týče těch "větších" článků, tak do třetice jsem se začetla do článku o ženské bisexualitě, který napsal Luboš Heger. A opravdu skvostně jej napsal (bez ironie, prosím). Musím říct, že moc hezky vykresluje různé pohledy na tento jev, a sice, že ženy jsou nerady nazývány bisexuálkami, protože to potom ukazuje na jejich přelétavost, promiskuitu, nerozhodnost... Zajímavý názor. V závěru článku se píše o "neorientaci romantické lásky", což je taky zajímavá skutečnost. :)

Ještě bych ráda zmínila kouzlo článků o Ajurvédě, meditaci, a rozsáhlé kapitole věnované ekologii a "zelené" :).

Tak zase příště...

Ad-Libri

2 komentáře:

  1. Zajímavý ten časopis je určitě. Pro mne byla psychologie vždy milovaným předmětem. První téma je samozřejmé. Člověk nemusí zapínat TV ani internet, nechat si to opravdu jen na volné chvíle. Já si vždy říkám: tak a teď jdu mezi lidi v klidu (o samotě) a přece ve spojení se známými. Telefon používám opravdu jen, když je třeba, někdy pár dní nic.
    Nevěra být nemusí a když tak jen v mysli, ale neuskutečněná.
    Bisexualita u žen není častá a kdo je pozorný, pozná ji i bez přiznání. Možná je pro někoho východiskem , když nemá to, co by chtěl.

    OdpovědětVymazat
  2. Růža z Moravy: Děkuju za názor, věta o nevěře je skoro jako moudro... :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)