Aplikace na procvičení češtiny pro chytré telefony

Přeji vám pěkný den :),

nedávno jsem po delší době prováděla úklid svého mobilního telefonu, a zahlédla jsem v něm jednu "češtinářskou" aplikaci. V tu chvíli mě napadla myšlenka, že bych vám nějaké aplikace mohla představit. Já osobně nejsem jejich zastáncem, protože vás stejně nic moc nenaučí, ale ve chvílích nouze vás vytáhne z průšvihu.



Český jazyk - pravopis

Taková milá aplikace, která ani nenadchne, ani neuškodí. Má příjemné prostředí, ve kterém najdete 20 jazykových jevů (dokonce jeden oddíl je matematický). V každém oddílu jazykového jevu jsou tři úrovně - vysvětlení pravidel, poté samotné procvičování, a zkoušení na čas.

Celkem jedenáct jazykových cvičení je odemčeno:
• měkké a tvrdé souhlásky,
• psaní Ů a Ú,
• párové souhlásky,
• vyjmenovaná slova po B,
• vyjmenovaná slova po L,
• vyjmenovaná slova po M,
• vyjmenovaná slova po P,
• psaní i/y, í/ý v koncovkách podstatných jmen podle vzorů,
• shoda přísudku s podmětem I.,
• psaní předložek s a z,
• příklady z matematiky,

zbylých devět je nutno si zakoupit za 89 Kč.

Co se mi hlavně na aplikaci líbí, je procvičování chyb. V každém procvičování, zkoušení, se vám ukládají chyby, které si můžete kdykoliv znovu procvičit.
Většina názorů je taková, že jde spíš o aplikaci, která je vhodná maximálně pro děti tak do čtvrté třídy, nicméně s pravopisem má problémy i ta dospělá část populace, takže ji doporučuji všem. Nevýhodou je ovšem zakoupení si aplikace pro odemčení zbylých cvičení.

Aplikaci najdete na tomto odkazu


Český jazyk testy (J. Kolisek)

Aplikace, kde najdete pouze dvě cvičení:
• vyjmenovaná slova,
• psaní mně/mě/vě/bě.

Procvičujete formou otázek, které jsou svou koncepcí podobné stylu pořadu "Chcete být milionářem".  Najdete tam nápovědy jako ve zmiňované soutěži, i wiki nápovědu.

Je naprosto jednoduchá, nic moc nenabídne, nicméně mi z nějakého důvodu přestala fungovat.
Nedoporučuji.

Aplikaci najdete na tomto odkazu


Nauč se pravopis

Dle mého názoru nejlepší aplikace na procvičení českého jazyka. Po jejím stažení a následném spuštění vás aplikace vyzve k přihlášení se pomocí účtu Google, a to kvůli osobnímu lektorovi, kterého si můžete "přikoupit" za cenu 30 Kč. Aby byla aplikace zábavnější, stáhněte si Google games, díky nimž budete moct sbírat body nebo odznáčky. Nezkoušela jsem, ale bylo mi to nabídnuto.

V aplikaci najdete:

• vyjmenovaná slova ,
• psaní s/z,
• psaní bě/bje/mě/mně/vě/vje,
• i/y koncovky,
• ů/ú,
• velká/malá písmena (nutno přikoupit za cenu necelých 20 Kč)

Aplikaci používá moje kamarádka, která má s češtinou problémy, a vyhovuje jí naprosto skvěle. "Nauč se pravopis" má krásné prostředí, v každém testu najdete 20 příkladů k procvičování, přičemž u každého slova ihned dostanete příslušné pravidlo, které se k němu pojí. Máte tady proto skvělé spojení cvičení i s pravidly. Cvičení na velká/malá písmena bude určitě úžasné, já jej tedy neodemykala, ale psaní velkých a malých písmen stále dělá problém i mně, a pravidla, která u jejich procvičování najdete, budou jistě kvalitní. :)

Musím vám ji doporučit. Není to žádná bomba, nečekejte jazykovou příručku "do kapsy", ale ze všech "češtinářských aplikací" je jednoznačně nejlepší.


Aplikaci najdete na tomto odkazu


A co vy? Využíváte aplikace na češtinu? Máte nějaké tipy? :)

Zdroj obrázků: play.google.com

Ad-Libri

1 komentář:

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)