Útržky z časopisů 2 (Moje psychologie: Invisible boyfriend, polyfazický spánek a další)

Zdravím vás milí čtenáři do dnešního slunečného a horkého dne. :)

Máme skoro půlku června (to to ale utíká viďte), a já jsem dočetla další číslo časopisu Moje psychologie. Ještě na mě čeká můj oblíbený časopis o bydlení, na ten se teprve chystám, ve vhodný okamžik, abych si jej pořádně užila. :)
Nyní bych se však s vámi ráda podělila o dalších pár útržků, které mě zaujaly ve výše zmíněném časopisu Moje psychologie. Vlastně jich je více, než v článku minulém. Takže ještě než vyrazím k vodě chytat bronz (většinou chytím akorát úpal), tady to máte :).


1) Hodně mě zaujal článek, který se věnuje tzv. polyfazickému spánku. Kdy si den vědomě prodlužujete pomocí různých metod, které jsou celkově čtyři. Od těch pro nás nejjednodušších, až po ty nejnáročnější. Od jednoho "šlofíka", až po šest "šlofíků". Po přečtení článku jsem zjistila, že vlastně už půl roku používám metodu první. :) A na jakou si troufnete vy? Najdete je v článku :).


2) Invisible boyfriend. Slyšeli jste už o této aplikaci pro chytré telefony, které vlastní single lidé? Pošle vám zamilované textovky, květiny, nikdy nedá přednost fotbalu před vaším rande, ale nikdy se s ním nesetkáte. Tahle aplikace je dostupná také pro muže v podobě Invisible girlfriend. Svého virtuálního partnera/partnerku si "nastavíte" zcela dle vašich představ. Vetknete mu záliby, vlastnosti, věk, váhu či barvu očí. Takže vám nikdy nevytkne, že máte padesát párů bot. Nebo že pořád koukáte na pořady o autech. Za pětadvacet dolarů budete mít partnera, se kterým se nesetkáte. Láká? Mrkněte na stránky invisibleboyfriend.com. a pánové na stránky invisiblegirlfiend.com.


3) Asexuálové jsou velice zajímavá skupina lidí. V článku, ve kterém se časopis tomuto tématu věnuje, se nám Klárka Kolářová snaží vysvětlit, že o asexuálech se má smýšlet jinak, než o někom nepřitažlivém či ošklivém. Také jsou to lidé, kteří nejsou schopni prožívat romantický vztah. Článek je hezky doplněn o názory samotných asexuálních žen, dovolím si sem přidat odkaz na sociologickou studii Evy Lammelové, na kterou se taky chystám. Najdete ji na této stránce.


4) Asi ten nejunikátnější článek, který mě nejvíce zaujal, se týká nejčastější vlastnosti všech žen. Podhodnocování se. Jednoduše si skoro žádná žena nedokáže říct: "Jsem krásná." Vy, příslušnice něžného pohlaví, které právě čtete tento článek, jste schopné otevřeně říct o sobě, že jste krásná? Dovoluji si ocitovat pár řádků:

Nedávno proletělo internetem virální video, na kterém malíř kreslil portréty žen podle toho, jak se samy popisovaly. Výtvarníka a portrétovanou od sebe dělila plenta, takže se neviděli a malíř kreslil výhradně podle toho, jak jednotlivé ženy samy sebe prezentovaly. Posléze vytvořil další portrét téže ženy, ale tentokrát ji popisovala jiná osoba, která portrétovanou viděla poprvé.  ...Vznikly zajímavé dvojice kreseb, z nichž byla vždycky krásnější a mnohem realističtější ta druhá"! 

(Moje psychologie 06/2015, upraveno)


Kdybyste postavila deset žen na pódium před plné hlediště a dala jim vybrat, ať řeknou ´jsem krásná´ anebo ´něco umím´, vsaďte se, že by si všech deset vybralo druhou verzi.

(Komentář Jarmila Klímová, Moje psychologie 06/2015


Takže dámy, mějte se rády :). 



5) Už jste se někdy ztratili úmyslně? Přesně takto by se dal popsat článek, ve kterém Bára Šťastná představuje aplikaci Serendipitor. Z rutinní cesty z práce se tak rázem stane dobrodružství plné nových setkání a nových míst :). 


Mějte se krásně,
Andy

Ad-Libri

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)