26. 6. 2014

Marketingové lži (příběh o odmítnutí podomního prodeje)

Share it Please
Přeji hezký, upršený čtvrteční den.
Dnešní článek bych pojala spíše jako report, uvedení vlastní zkušenosti, a navíc ráda píšu, takhle aspoň mám o čem. Včera jsem měla pracovní školení. Abych nezpůsobila nějaké problémy firmě, budeme jí říkat Nekrachy s.r.o. Já věřím, že na každého "špinavce" (s prominutím) jednou dojde, takže firmu i její zaměstnance ponechám v anonymitě (tedy všechna jména jsou smyšlená). A jak včerejší den, který přinesl zklamání i pozitiva, vypadal?

Upozorňuji, že jde o text nadstandardní délky.

Než začnu s povídáním, popíšu vám ve stručnosti potenciální náplň práce. Firma Nekrachy s.r.o se stará o propagaci a prodej francouzské kosmetiky značky XYZ (nebudu uvádět). Náplň práce zaměstnanců firmy Nekrachy s.r.o. se skrývá pod názvem Asistentka prodeje. Citace z inzerátu: "Nabídka kosmetických výrobců a poradenství v oblasti kosmetiky v příjemném prostředí poboček v obchodních centrech."

 *

Nyní k tomu povídání. Vzala bych to úplně od začátku, ať se neztratíte. Minulý týden jsem byla pozvána pracovní pohovor do firmy Nekrachy s.r.o.


    Do firmy přicházím kolem čtvrté hodiny odpolední. Vcházím do zelené budovy, v níž se nachází kanceláře vícero firem. Přicházím chodbou ke dveřím kanceláře firmy Nekrachy s.r.o. a slečna asistentka mě pouští s milým a přívětivým úsměvem dovnitř. V místnosti, kde obvykle probíhají školení a meetingy, sedí další čtyři dívky a mladý muž. Také uchazeči. Jedna ze slečen mě sleduje velmi pohrdavým, až arogantním pohledem, a mě napadá jediná myšlenka: "Vítej ve světě tvrdé konkurence." V místnosti, kde sedíme, stojí středně velká tabule na psaní. Všichni na ni hledíme, je na ni napsáno různé množství marketingových pojmů a já si uvědomuji, že tyto pojmy jsem viděla na gymnáziu v mých hodinách základů marketingu a managementu. Mladý muž na tabuli hledí velmi vyděšeně, a ještě než přijde slečna manažerka, na kterou čekáme, opouští místnost se slovy: "To není ni pro mě, hodně štěstí." Já stále v klidu sedím a vyčkávám příchodu slečny manažerky. Poté se dveře otvírají a vchází blonďatá, sympatická a krásná slečna s vybraným a profesionálním chovaním. Dle její mluvy zjišťuji, že jde o Polku žijící v České republice. A čeština jí jde docela dobře. V místnosti sedíme asi dvacet minut. Poté manažerka vyzve vždy dva kandidáty, se kterými vede pohovor. Po prvních dvou kandidátech zjišťuji, že trvá v průměru 10-15 minut. Po půl hodině jdu na řadu. Na poslední chvíli se dostavil ještě jeden mladý muž na pohovor, jdeme tedy spolu. Představí se mi jako Denis, popřejeme si hodně štěstí a vcházíme do kanceláře slečny manažerky. Stůl je ihned naproti dveřím a já fascinovaně sleduji, jak slečna manažerka sleduje všechny naše pohyby těla. Profesionální pracovnice, musím říct. Usedáme do křesel, která jsou nám nabídnuta, naproti manažerce, a manažerka se nám představuje (nebudu uvádět její jméno). Postupně pokládá různé otázky nám oběma, střídavě. Otázky jsou to rázu typického pro pohovory, já dostala konkrétně tyto:

  • Povězte mi něco o sobě.
  • Co chcete studovat?
  • Jak byste ohodnotila svou komunikativnost na stupnici od jedné do deseti?
  • Kde se vidíte za pět let?
  • Jaké platové ohodnocení je pro vás uspokojivé?
  • Co je pro vás motivací?

Po odpovědích na tyto otázky nám bylo vysvětleno, že se máme dostavit na školení, na které budeme pozváni opět slečnou asistentkou telefonicky. Podáváme si ruce a opouštíme pozitivně naladěnou kancelář.

*

Tak,o pracovním pohovoru povědomí máte. Nakonec jsem skutečně byl pozvána na pracovní školení na středu 25.6. Telefon jsem obdržela, čas stanoven, tedy jsem se v úterý připravila a včera vyrazila.

    Z domu vyrážím o půl šesté, abych stihla vlak do Ostravy. Tam dorážím v devět hodin, přičemž školení začíná v 9:15. Na dveře kanceláře klepu v 9:11 a vcházím dovnitř. Vevnitř je velmi veselo. V místnosti, kde jsme čekali na manažerku v den pracovního pohovoru, hraje hlasitá hudba a stávající pracovníci firmy si nacvičují prezentace produktů a motivují se k práci v novém pracovním dni. Jistým pracovníkem firmy, Tomášem, jsme usazeni do kanceláře před slečnu asistentku, ať si popovídáme. Trošku mě to znervóznilo, ale říkám si: "Dobře, tu chvíli to vydržím.". Z chvíle se vyklubalo 45 minut a já byl značně rozladěná. Jednoduše jsme měli počkat v kanceláři, než si noblesní pracovníci dokončí své motivační řečičky, vypijou a zakouří si, aby se konečně mohli věnovat nám, zájemcům.
Na školení jsme přišly dvě. Já jakožto slečna bez pracovních zkušeností a žena, jejíž dva synové již studují vysoké školy. Slečna asistentka nám na rovinu řekla, že zaměstnaná bude pouze jedna z nás, je tedy na nás, jak se předvedeme našim školitelům.
Po hodině čekání vchází do kanceláře mladá slečna jménem Nikol a zve si mě k sobě na chodbu před kancelář a místnost, kde se odehrává ona "motivace". Vysvětluje mi, jak bude školení probíhat, co bude mým úkolem, krátce jsme se seznámily a byla jsem opět usazena do kanceláře. Po chvíli vchází do kanceláře muž Tomáš (výše uveden) a zve si k sobě paní, která je též na školení. Představuje se jako Ester. Tomáš jí vykládá to stejné, co mě Nikol před malou chvílí a mě dochází, že to budou naši školitelé. Ester se vrací zpátky a naši školitelé nám oznamují, že je čas vyrazit. Ironicky se dívám na hodinky a hlavou se mi honí myšlenka: "Hm, v 9:15 začíná školení a já měla přijít včas. tak proč je najednou čtvrt na jedenáct a nic se neděje?"Slečna asistentka nám přeje hodně štěstí a já stíhám cestou ze schodů uklouznout na podpatcích nesnesitelné výšky (požadavek společnosti Nekrachy s.r.o., přičemž ostatní stávající zaměstnanci jsou oblečeni pohodlně. Klasický přístup k nováčkům.). Vycházíme z budovy a obcházíme ji. Za budovou spatřuji hlouček stávajících zaměstnanců, kteří vykřiknou svůj motivační pokřik a zapalují si cigarety. Byla jsem tam jediným nekuřákem. V tu chvíli mi mělo dojít, že když polovina z nich začala kouřit až po měsíčním výkonu práce, bude to něco podezřelého. Postávám tedy opodál a sleduji hlouček, nad kterým se vznáší oblaka kouře. Jakmile dokončí svůj ukliďnující rituál, Nikol mě odvádí směrem k zastávce tramvaji. Kupujeme si jízdenku a vyrážíme směrem Ostrava-Poruba, obchod Albert u "kupního centra" jménem Duha (pokud víte, kde to je). Cestou, která trvá asi půl hodiny, si s Nikol povídáme o životě, o plánech do budoucna, a já se snažím co nejvíce zjistit o dané práci. Jak mi tak o tom vypráví, vypadá to nadějně. Nikol je pozitivě naladěná, uklidňuje mě a vysvětluje mi vše, co potřebuji vědět. Hezký začátek. Nicméně moje intuice začala být aktivní, ale zatím jsem ji nebrala v potaz. Poté vcházíme do obchodu Albert a já vidím naše stanoviště. Malý stáneček, který vidíte všude v obchodech. Hlavou mi lítá myšlenka na inzerát dané práce: "Nabídka kosmetických výrobců a poradenství v oblasti kosmetiky v příjemném prostředí poboček v obchodních centrech." Inu, pobočka žádná, jen malý stáneček. Pojímám lehké podezření. Pomáhám Nikol s vystavováním parfémovaných vod a dalších bonusů k tomu, pročítám si materiály a katalogy. Samozřejmě mi neunikne poměrně viditelné zrychlení tempa všech nakupujících, kteří si začínají uvědomovat, že budou obtěžováni. Nikol mě nechává zapisovat názory lidí co se produktů týče. Mezitím jí musím chodit nakupovat pití a jídlo, zatímco já nemám povoleno ani na vteřinu odvrátit pozornost. Pozoruji Nikol při práci a začínám si uvědomovat, o jaké množství lží a manipulace při ni dochází. Do toho mě Nikol neustále peskuje za to, že ještě numím složky všech pěti parfémů. (Věřte, že je mám v hlavě pořád, pamatuji si je, ale bohužel až s krátkým odstupem času.) Usilovně se snažím pozorovat Nikol, zapisovat, a do toho se učit údaje o výrobcích. Když Nikol přitvrdí, a zákazníkům lže, že jeden výrobek mají zadarmo, nebo že jeden zaplatí a dva mají zdarma, přičemž si pak zapíše jejich jména a přijímení, aby je poté mohla kontaktovat kvůli zaplacení výrobků, pokládám tabulky, informace, certifikáty a další materiály, obracím se na Nikol a říkám: "Takhle, podívejte Nikol, jestli vám tak můžu říkat, tato práce není nic pro mě. Nemám na to žaludek ani povahu. A myslím si, že i vy máte na víc, než dělat tuhle špinavou práci." Nikol se stále usmívá, oceňuje, že jsem upřímná, zjištuje mi spoje zpět do kanceláře firmy Nekrachy s.r.o. a já s díky a přáním hodně štěstí odjíždím zpátky. V kanceláři se setkávám se slečnou asistentkou, prohodíme pár slov, vzájemně si přejeme hodně štěstí a já odcházím na nádraží v Ostravě.

*

Toto byla má zkušenost v praxi s pracovní pozicí asistentky prodeje. Jmenovaná firma lhala od inzerátu až po pohovor. Zaměstanci manipujují lidmi a tahají z nich peníze. Obtěžují. Lžou. Nasadí falešný úsměv a o sobě říkají neskutečně nepravdivé věci. Ale tak to chodí. V marketingu člověk musí umět argumentovat. Ale správně! Ne manipulačně! Ale nezlobte se na mě, na takovou práci já nemám charakter. I kdyby mi tuto práci nabízeli za dvakrát vyšší platební ohodnocení, nepřijala bych ji. Mám svou hrdost, jsem citlivý a empatický člověk. Když jsem tam tak stála, tak jsem přesně věděla, na co zákazníci myslí a jak se cítí. Každý zákazník na mě přenesl svoje emoce. Kouzlem této práce je umět se distancovat od těchto emocí. Což já neumím. Moje extrémní empatie mi to nedovoluje. Takže i když jsem se snažila se usmívat, vypadat pozitivně, nešlo mi to. Neumím být někým, kým ve skutečnosti nejsem. Když každý zákazník odcházel, obdařila jsem jej aspoň soucitným úsměvem. 

Nicméně každá zkušenost má svá pozitiva. Já bych ta svá viděla v tomto:

  • Nabídek podobného rázu je neskutečné množství a já se jim budu obloukem vyhýbat.
  • I přes značné obtěžování jsem měla možnost pohlédnout do tohoto typu marketingu a managementu z jiného úhlu pohledu, než jen z pohledu onoho "obtěžovaného zákazníka". Protože Nikol, která chtěla získat prémie za co nejvíce (ať už prodaných či darovaných) produktů, některé vůňě dávala zadarmo, aniž by si od daných lidí vzala tel. číslo nebo jejich celé jméno. Tito prodejci, jako je Nikol, udělají cokoliv pro peníze. A nedostatečně kvalitní finanční systém firmy umožňuje velké podvody. A co z toho plyne? Já osobně ráda takovéto stánky navštívím. Z pohledu typického českého obyvatele - zadarmo nejvíce láká. Takže někdy stojí za zkoušku se mrknout, co nabízejí, třeba natrefíte na stánek, kde dostanete něco zadarmo. Takhle to samozřejmě vůbec není jednoduché pro člověka, který s tím nepřišel do kontaktu, tak jako já. Ale takhle to prostě funguje a fungovat bude.
  • Co se týče marketingu (MR) a managementu (MG), tyto dvě disciplíny znám z gymnázia na poměrně kvalitní úrovni. Jednání slečny Nikol v Albertu bylo přesným opakem toho, čím marketing a management opravdu mají být. A to si ještě dovolila vypustit z úst krásné poučky a definice, a poté jednala naprosto obráceně. Toto je podle mě hacení tak zajímavých oborů, jako jsou právě MR a MG. 
  • Měla jsem možnost poznat dvě úrovně lidí. První úroveň, do které patří stávající pracovníci firmy Nekrachy s.r.o, je ztělesněním přetvářky a pomalé deformace normálního uvažování. Druhou úrovní je slečna asistentka, která má v hlavě čisto. V první úrovni jsou škály lidí různé. Jde přesně poznat, kdo tam pracuje už dlouhou, a kdo teprve krátkou dobu. Ti, kteří tam pracují dlouho, jsou už nervózní, mají různé tiky, vyjadřování je strojené a úsměv taktéž. Nepůsobí už věrohodným dojmem (možná právě proto se nám tak příčí ony dámy stojící u stánku a volající na nás, protože jsou právě takto umělé a nevidíme v nich lidské bytosti, což je odpuzující). Ti, kteří pracují krátce, ještě vypadají jako lidé. Úsměv je upřímný, řeč přirozená, pohyby těla jsou uvolněné, ne křečovité. Ale jsou na nich vidět první náznaky pomalých změn v ony umělé osoby. Ve druhé úrovni je slečna asistentka se slečnou manažerkou. Rozumné, normální. Jsou přesným opakem předchozí úrovně lidí.
  • Měla jsem možnost proniknout hlouběji do parfumerie. Musím říct, že firma, která ty parfémy vyrábí, je úžasná. Se sídlem v Paříži. Vůně jsou různé, tři jsou pro dámy, dvě pro pány. Dvě vůne pro dámy jsou nepříjemně sladké, těžké a agresivní. Jen jedna ze tří vůní mi voněla, takové svěží tóny, možná to bude tím zeleným čajem, sporýšem a bazalkou, bylinky mám ráda. Panské vůně jsou dvě. Opět mi voní jen jedna, svěží vůně. Druhá je plná mandarinky a cedrového dřeva, také těžká a agresivní (a přitom mám pánské vůně ráda). Aspoň vím, jakou si udělám radost. Ony parfemované vody stojí od 800 Kč do 1 500 Kč, přičemž za nejdražší se dají považovat ony přeslazené a nepříjemné vůně (paradoxně to jde nejvíce na odbyt, ženy se tím rády voní).

Zkušenost to byla vynikající a já jsem za ni vděčná. Sice stále nemám žádnou práci, ale o to víc si těch zkušeností vážím. I přes to, že ono školení jsem vzdala asi čtyři hodiny před koncem pracovní doby, dalo mi to hodně. 

A co vy? Měli jste možnost v takovémto sektoru pracovat?

Zdroj obrázku: technet.idnes.cz

30 komentářů:

  1. Ahoj, článek je to pěkně dlouhý, četla jsme ho snad 15 minut :-o :-D A jinak na tvoje povídání, stále jsme myslela že tu práci dostaneš a ono prdlajs. To je škoda ne ? Já nikdy neměla možnost pracovat v tomto sektoru ale možná bych ejdnou i chtěla ale to je zatím brzo :-) Teprve jsme vylezla ze školy :-)
    A jinak hezký ale až moc dlouhý článek ( ufff) =o)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsou to prostě hyeny, doporučuji utíkat daleko od umělotin, které vytváří trh s podomníky obchodníky. :) Poslouchat je déle než minutu svádí k šílenství.
    Nakopal bych je všechny do zubů a pak jim je daroval svázané jako náhrdelník, aby každý i těch zubů poznal, jak jsou křiví. :P

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle je vždycky to nejhorší na co můžeš narazit. Když ta firma lže a dělá různě podvody. Hrůza co se v tom světě děje ://

    OdpovědětVymazat
  4. Pracovní pohovor, zkušenost, která se určitě hodí. Když už nic, aspoň se tam člověk doví něco nového, či už si udělá obrázek jak bude vypadat pracovní pohovor další. Tak to nyní chodí, přesně jak popisuješ!:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Je úžasné, že jsi měla tu odvahu a zabalila to ještě před "koncem pracovní doby". A protože jsem pár pracovních pohovorů absolvovala, přečetla jsem si se zájmem ten tvůj. Pamatuji si, jak neskutečně mě vytočily ony otázky, které mi byly taky pokládány (dřív totiž stačilo zajít na personální oddělení, zeptat se na práci, bylo vysvětleno, o jakou práci půjde a po vzájemné dohodě se nastoupilo na zaučení, což trvalo pár dní. Žádný problém, a hlavně žádné blbé dotazy typu "kde si myslíte, že budete za pět let","jaké jsou vaše pracovní plány" (být ředitelem divize nebo rovnou nadnárodní korporace?), jak byste ohodnotila svou komunikativnost, a podobné blbosti. Stejně mám dojem, že tyto otázky si vymysleli hlavně proto, aby mohli zaměstnat personalisty a také školitele. Když jsem na takovém pohovoru nebo pracovní schůzce viděla tabuli s grafy, oblévalo mě horko, přesto jsem jako idiot vydržela, i když nakonec jsem nebyla přijata, protože jsem nevyhovovala. Jenže, ta vidina být bez práce mě donutila i k tomu, abych vydržela co nejvíc. Což je špatně, člověk by měl znát své hranice, a to tys dokázala.
    Špatný marketing a samé lži, něco podobného jsem zažila u jiné firmy, jménem Partners. Netvrdím, že jsou špatní ve všem, ale před časem mě oslovila jedna paní z Partners (byla jsem u nich coby klient s pojistkou) a vytahovala ze mě telefonní čísla a jména mých známých. Taky způsob, jak přicházet na novou klientelu. Taky mi nabídla, že když jí přivedu obchodní partnery, dostanu nějaký bonus. Obchodní partneři v jejím podání měli zaplnit nové místo na nové pobočce. Vzpomněla jsem pár lidiček, o kterých vím, že se potýkají s nedostatkem práce a jména i mobily jí řekla.
    Později jsem se ptala mé sestřenky (byla jedna z těch doporučenýc lidiček), jestli tam byla na pohovoru. Jo, byla a byla pěkně naštvaná. Protože se jednalo o klasické dealerství, tedy v tomto případě finančních produktů. Ne každý má na to povahu, obcházet domy nebo otravovat lidi v nějakém nákupáku. Takže, dnes, ať mi někdo zastoupí cestu!
    Dokonce jsem už tak rozlícená tím neskutečným otravováním, že ani na takzvané charitativní akce nedávám. Protože jsem slyšela, že ony organizace, které to tak potřebují, dostanou ve skutečnosti nějakých 10% z celkového zisku, ostatní se rozmělní mezi prodejce, a organizátory. Tak to pardon, tohle podporovat nebudu...
    Lži, lži, nic víc než lži.
    Jediné, co občas koupím, je časopis Nový prostor, co prodávají bezdomovci. Je tam i zajímavé čtení a hlavně, přispěji mu na výdělek. Sice je to podobný systém co prodejci různých serepetiček pro postižené nebo zvířátka, ale na rozdíl od nich bezdomovci prezentují pouze sami sebe a je to přřehledné. Jestli si za takto vydělané peníze koupí jídlo nebo flašku vodky, už mě netankuje... se svým výdělkem může naložit, jak se mu zlíbí. A hlavně, připadá mi to férovější než lživé nabídky pouličních prodejců.

    Ještě ke kosmetice - dvakrát mě oslovily právě podobné prodavačky parfémů. Nakonec jsem to udyndala za jeden parfém dvě stovky a koupila jsem dva. Brala jsem to v poměru, že v drogerce dám za voňavku taky dvě až čtyři stovky, takže to mi nepřipadalo nějak předražené, naopak cena slušná. Že by se jednalo o skutečný parfém, tomu bych nevěřila ani náhodou, stačilo mi, že to pěkně vonělo. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za odpověď u mě! a rozhodla ses dobře. Strašně mě štve, že v této zemi se nacházejí firmy, které "zaměstnávají" lidi tímto způsobem. Zaměstnávají? Spíš těží z jejich práce, samozřejmě jim něco přilijou, ale profitují hlavně ony, zatímco ti podomní a pouliční a marketoví prodejci se snaží jak blázni. Nojo. Zlaté servírky a aur pair! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, se zájmem jsem si přečetla tvůj článek a ráda bych se podělila o mé zkušenosti s touto firmou. Také jsem se dostavila na pohovor s tím, že se jedná o práci hostesky parfémů v obchodních domech. Předevčírem mi zazvonil mobil, že jsem byla vybrána a mám se dostavit na školení, které je, jak píšeš od 9.15 hodin. V tuto dobu jsem přišla a vše probíhalo přesně jako je uvedeno ve tvém článku. Mojí "trenérkou" byla taky slečna Nikol, která mi sotva po představení, řekla, pokud se nebudu usmívat mohu jít domů, což mě zaskočilo, nechápu, jak to může hned v první minutě říct. Paní manažerka mi řekla, že se tedy jedná o propagaci značky Magnificora, která probíhá v obchodních domech a obchodech jako TESCO, ALBERT apod. (mimochodem jak jsem hledala na internetu, tato značka není vůbec francouzská, ale je to nějaký podvrh z Polska, který stojí maximálně 50 Kč). Poté mi řekla, že mě spolu s Nikol a dalšími děvčaty odveze na místo (nezeptala jsem se kde, což byla velká chyba, ale myslela jsem, že to bude v Ostravě). Když bylo půl 11 a my dojely do Českého Těšína, nestačila jsem se divit: tady si vem do ruky papír s prupiskou a budeš dělat poznámky komu se co líbí, budeme chodit po domech a dělat reklamu na parfémy u lidí doma. Říkám cože??? u lidí doma, vždyť mi bylo řečeno, že se školení bude konat v obchodních domech. Na to mi Nikol odvětila, že pokud nechci na školení být, můžu jet domů. Tak jsem s ní teda pár baráčků obešla, s tím, že Nikol to měla všechno pěkně naučené a místo reklamy nabízela lidem za velké peníze voňavky, mezitím měla ke mně spoustu připomínek a pořád do mě "rýpala", že se málo směju apod. řekla mi: "vrať mi papír a tužku, jedete domů". Nestačila jsem se divit, něco málo jsem jí na to odvětila, že to snad nemyslí vážně, jestli to tak dělají se všema, řekla, že ne, že jenom se mnou (to určitě na internetu jsem se dozvěděla, že to tak dělají běžně). Jelikož jsem byla znechucená z jejího chování, a taky z toho, že mi pěkně lhali, když mi navykládali, že prodej bude probíhat v obchodních domech a přitom je to obcházení po rodinných domech, a nalhávání lidem, na to nemám žaludek. A já ani nejsem z Ostravy, v Českém Těšíně jsem nikdy nebyla, ještě k tomů v takové malinké vesnici byl problém dostat se domů, když mi ani nejel žádný přímý spoj do Ostravy.
    Je to opravdu s prominutím hyenismus.
    S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá anonymko,
      děkuji Ti za Tvůj názor a uvedení vlastní zkušenosti, moc si toho cením.

      Upřímně řečeno, ani jsem nevěděla, že daná značka je podvrh z Polska. Na školení jsem se musela dokonce naučit zpaměti adresu, kde firma sídlí!
      Na mě byla Nikol celkem příjemná, když pominu nějaké drobnosti. Asi se to odvíjí od nálady, která nikdy nebude nejlepší, protože pracovat tímhle způsobem, to zanechá na člověku ledacos, nejen dobrý pocit z peněz.

      Po mnou ukončeném školení jsem si pokládala otázku: "A kdo se takhle choval k Nikol?" Přemýšlím, jestli je to jako na vojenském výcviku, tedy pravidlo "šikanovaní šikanují nováčky"?

      Nyní už obcházím obloukem všechny nabídky s názvem "Obchodní asistent". Vím, o co jim ve skutečnosti jde, a je neuvěřitelné, jak počet takovýchto lživých nabídek pracovních pozic roste. A to ani nemluvím o callcentrech.

      Ještě jednou děkuji,
      Andrea

      Vymazat
  8. Ahoj,podle toho co jsem si přečetl usuzuji že to byla firma magnificora!Jen bych chtěl říct svoí zkušenost s touto firmou.Byl jsem koupit dárek pro sestru v TESCU v Rychnově.V tom mě oslovili dvě pěkné jestli otestui jejich parfém.Pak mi o něm začala povídat že parfém je z Francie a že se v příštím roce chystá na trh s cennou 1500KČ!Ve chvíli kdy jsem se chystal ukončit rozhovor a odejít ,vykřikla na mě že ho můžu mít za 400KČ!Už od začátku jsem si myslel že jde o podvod a teď už to bylo jasné!Ikdyž mi parfém příjemně voněl nabídku jsem odmítl.Poté řekla že mám štestí že ho můžu mít 3 za 900KČ pokud odpovím na otázku.Otázka byla samozřejmě tak na úrovni šesté třídy na základní škole ale schválně jsem odpověděl špatně jelikož jsem neměl zájem.Ona mi nakonec nabídla dvě možnosti s kterých em nakonec abych kolemjdoucím nebyl úplně pro smích vybral správnou odpověď!Ovšem jsem se vymluvil že nemám peníze.Naslédně mi nabídla jednu voňavku za 150KČ.Nabídku jsem nakonec příjmul jelikož mi vůně byla příemná ikdyž jsem věděl že výrobní cena je možná třetinová!Opravdu lituji lidi co za tento hnus utratili 900 nebo i více korun.

    MA14

    OdpovědětVymazat
  9. Navíc jejich výrobky jsou spíš vody než parfémované vody. Velice nekvalitní. Hezký je pouze obal.

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní: Ano, přesně tak to je. Bohužel.

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den,
    také jsem měla tu "čest" poznat tuhle firmu z pozice zaměstnance. Akorát v jiném městě. Já jsem byla bohužel jedna z těch, co se slečnou manažerkou nechala oblbnout a sama věřila tomu, že výrobky jsou kvalitní. Pracovala jsem pro ně asi půl roku, ale naštěstí mi mamka otevřela oči. Manažeři nejen manipulují se zákazníky, ale i se zaměstnanci, před kterými výrobky propagují, jako největší luxus. Potom se nemůžeme divit, že prodejci jsou tak přesvědčiví, když tomu slabší povahy, jako já, sami věří. A v inzerátu i při pohovoru uslyšíte mnoho lží. Mně tedy bylo řečeno, že budu pracovat na stánku v obchodních centrech, ale už mi nebylo řečeno, že budeme jezdit po půlce republiky a ještě si sami budeme platit cestu. Také vám zatají, že provozují podomní prodej, tedy chodí na vesnicích dům po domě a taky vám zalžou v tom, že budete vypláceni formou hodinové mzdy, přitom jste placeni od prodaného kusu. Každopádně, když jsem chtěla u této firmy rozvázat pracovní poměr, tak s tím byly problémy, slečna manažerka mě přemlouvala, ať zůstanu (byla jsem totiž jednou ze zaměstnankyň, která prodávala více kusů). Takže jako zkušenost super, ale už nikdy víc.

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den anonymko :),
    děkuji za příspěvek, vidíte, já se ani nedozvěděla nic o mzdě či o vlastním proplácení cesty. Takže evidentně jsem odmítla včas. Šlo o můj první pohovor, první možnost práce či brigády, a i když to bylo děsné, tak zkušenost, jak píšete, vynikající. :)

    Děkuji ještě jednou za názor,
    Andy

    OdpovědětVymazat
  13. Taky jsem se nechala napálit od dvou slečen Tesku v Brně.Nabízely panské parfémy sestře daly dva zdarma a mě jeden celý a druhý rozdělaný,když zaplatíme 1000kč.Byla jsem tak zmatená,že jsem jim ty peníze dala .
    Až potom mě došlo co jsem udělala za blbost.Sestra byla spokojená a já jsem nemohla celou noc spát. Ale za blbost se platí.Oni ale využívají lidi a hlavně důchodce.Všechny varuji dejte si na ně pozor at nedopadnete jako já.Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja jsem se taky nechala napálit :( nechala jsem tam 1500 za pět vůní...nechápu, jak jsem se mohla nechat tak zmanipulovat. :/
      O pár dní později jsem na ně opět narazila a tak jsem si řekla, že varuji paní, co zrovna vůni zkoušela, že se jedna o podvod a ať nenaletí, jako já. No, slečny na mě zavolaly ochranku za klamavou reklamu. -_-

      Vymazat
  14. I ja jsem se nechal nachytat, ach joo... asi to ted pouziju jako vonavku na zachod, nebo to zkusim za stovku prodat na aukro... nekupujte tooo!

    OdpovědětVymazat
  15. "mimochodem jak jsem hledala na internetu, tato značka není vůbec francouzská, ale je to nějaký podvrh z Polska, který stojí maximálně 50 Kč"

    KDE SE TO DÁ NA INTERNETU NAJÍT?

    OdpovědětVymazat
  16. Anonymko,
    na stránkách Magnificory najdeš země, kde Magnificora má svůj "revír", ale jetli je to pravda, a jedná se o podvrh, tak jde o dobrý propletenec, který může končit bůh ví kde. Je třeba zkusit hledat v obchodních či živnostenských rejstřících.
    Ale myslím si, že se mohou najít firmy, které se lehce přiživují, a různé podvrhy mohou vydávat za parfémy značky Magnificora. Nicméně co tak vím, tak obliba těchto voňavek je docela vysoká. Zvláště pak když čtu některé recenze.
    Ale všechno to jsou jen spekulace, to by se to muselo předat někomu, kdo se těmto firmám, které prodávají předraženou vodičku, věnuje, a byl by schopen zjistit více informací.

    OdpovědětVymazat
  17. Dá sa to vidieť z rôznych uhlov pohľadu, ja to vidím ako super prácu, kde sa dá zabaviť so zákazníkmi, povtipkovať, každý zákazník je iný, takže je to veľmi zaujímavá práca...každému všetko vysvetlíme, ale zároveň majú právo sa rozhodnúť. .a aj keď je to platené od kusov, tak mnohí to majú ako výhodu, lebo nemajú obmedzený príjem, ale vedia si zarobiť aj 1000-2000 € mesačne. .

    OdpovědětVymazat
  18. Mala som podobnú skúsenosťkeď, má v obchodnom centre začala obťažovať jedna slečna, že mám šťastie, lebo mám povedať, ktorá vôňa sa mi páči a za to budem odmenená. Veľmi som sa ponáhľala, lebo manžel už vykladal kúpený tovar do auta a ja som už vedela, čo bude nasledovať ďalej. Povedala som, ktorá vôňa sa mi páči viac, slečna mi dala do ruky jednú z vôní. Ja som poďakovala, povedala dovidenia a odchádzala rýchlym krokom preč. Slečna sa s hrôzou v očiach rozbehla za mnou, kričala aby som počkala, že má pre mňa ďaľšie darčeky. Ja som odpovedala, že ďalší darček už nechcem, stačí, že som už dostala. Tá začala po mne kričať, že ide volať políciu. Nie, žeby som sa bála polície, veď som nič neurobila, ale nestálo mi za to, mať zdarma podradnu kozmetiku.Hodila som ju do nákupného košíka a odišla. Len jedno má hnevá, že tak klamú a podvádzajú najmä dôchodcov, ktorí musia ťažko obracať v dlani svoje peniažky. Ich by mala polícia kontrolovať, akým právom predávajú tovar pri vstupe do marketov a či vôbec môžu prevádzať beztrestne túto činnosť

    OdpovědětVymazat
  19. Zdravím Marto, děkuji za komentář. Vidím, že negativních zkušeností s touto firmou jsou opravdu tisíce. Psala jsem jim i e-mail, kde jsem požadovala vysvětlení principu nabídky zákazníkovi, kde se vůně vyrábějí, a odpověď jsem nedostala. Navíc jsem jim psala coby bývalý (skoro)zaměstnanec, i coby zákazník.
    Nicméně aby donutili zákazníky, používají spoustu nechutných praktik. Byla jsem jich svědkem právě při zaučování, ale uvádět je tady nebudu, vy všichni máte zkušeností víc než dost.

    OdpovědětVymazat
  20. Nejsem tak naivni abych si myslel ze za 250 kupuju buhvi co, zvlast kdyz mi slecna rikala ze az to za 3 mesice prijde na trh, bude to stat 1600.. pak jsem videl tu krabicku co vypadala jako od vietnamcu tak jsem mel jasno jak "kvalitni" to asi bude, ale ta vune sama o sobe mi byla prijemna :)..

    Kdyz na me vytasila 2 lahvicky za litr, rikam ze se omlouvam ale ze u sebe tolik nemam a ze i kdyby, tak bych to za to nedal, protoze se vetsinou spokojim se Str8em :D, a tak mi dala jednu za 250 :D. Ale nelituju toho, vim ze to byl smejd, ze opravdova cena ty lahvicky je dvacka, ale vonelo to hezky a uprime receno dostat sanci si ji koupit znova, tak za ni ty dve stovky dam, kdyz se to striklo na svetr rano pri odchodu do prace, tak jeste odpoledne to prijemne vonelo, s cimz maji problem i "znackove" vyrobky, kterych na sebe nalejete pulku lahvicky a za hodinu neni citit nic (napriklad voda po holeni "axe").

    ale je fakt ze na prvni pohled jsem na te slecne videl ze ma ty kecy naucene, jak se az zoufale snazila vlichotit, nebyt to takova hezka holka tak jsem ji poslal do p.. hned zkraje :D :D

    OdpovědětVymazat
  21. Také jsem to zkusila (pohovor a školení) u jedné firmy - a už nikdy víc!!! To jak do nováčků cpou, že oni nelžou, že od toho jsou v daném městě jiné firmy..to je hnus. Sama jsem viděla, jak ty lidi ovládají a lžou jim. Jsem cca 3.den po školení a ještě jsem to nevstřebala. Za zkušenost jsem ráda, ale mám vyšší morální cíle a hodnoty.

    OdpovědětVymazat
  22. Nechápu, že proti těmto "obchodníkům" nezakročí ČOI. Ty jejich praktiky jim prochází už pěkně dlouho. Jinak "školitelka" Nikol řádí momentálně v Nové Karolině v Ostravě. www.facebook.com/tajemna.niki

    OdpovědětVymazat
  23. Tady je dokonale popsán ten jejich scénář prodeje. Tehdy ještě pod značkou NEW COLLECTION :-)
    http://ivanbzdusek.blogspot.cz/2010/11/new-collection-toto-je-osobny-predaj.html

    OdpovědětVymazat
  24. Ivo: Máte pravdu, voněly pěkně, obzvláště pánské. Nicméně cena... E-eee.

    Unknown: Díky za zkušenost, koukám že je vás dost!

    Anonymní: Podnět ČOIce se dát může, nicméně je na zvážení, co s tím udělají. ČOIka se dnes stará o vyloženě zdraví ohrožující, to, že obchodníci lžou, asi ČOIka nevyřeší. Za pokus to však stojí co si budeme povídat. :)A za odkaz děkuji, toho bude evidentně milion...

    OdpovědětVymazat
  25. Přesně jak jste to popsala to samé jsem zažila před rokem do detailu taky v Ostravě. Dodnes jsem ráda že jsem si to jen zkusila.

    OdpovědětVymazat
  26. Musím říct ze vás nechápu já pro tuto firmu pracuji a jsem s nimi velice spokoje a možná to bude působit jako kdyby mi někdo vymyl mozek,ale lidé kteří pracuji pro tuto firmu jsou milí a hodni hlavně manažerka je vždy vstřícná a má své zaměstnance velice rada..možná to na vás působí jako podvod,ale je to hloupost.Lidi mají radost když mají něco navíc..prosím nepomlouvejte firmy když nemáte tušení co to obnáší..a věřte mi jedno školení vám nic neukáže! Tak se laskavě vzpamatujte!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak jste správně napsala, někdo už vám stihl vymýt mozek--Tak se laskavě vzpamatujte vy :))

      Vymazat
  27. Taky jsem nakoupila, ale slečna byla velmi příjemná,a jelikož mám s marketingem pracovně co dočinění bylo mi jasné že je to trochu levá.
    Nebyla jsem z kraje moc ochotná.A vhledem k velkému příbuzenstvu, jsem nakonec odcházela s 5ti parfémovanými vodami. Vůně jsem si mohla nakombinovat jak jsem chtěla. A za 1000,-kč to šlo v drogerii je cena za parfémovanou vodu vyšší než 200,-kč/ks.
    Na narozeniny,svátky nebo vánoce se to hodí.
    Ale manipulace s prodejci i zákazníky je značná.
    Tohle se vzhledem k ceně šlo ale jinak se podobným stánkům vyhýbám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *