15. 4. 2014

Definice pojmu knihomol. (Perlička ze školy)

Share it Please
Ahoj milí čtenáři, kteří jste tady buď už po několikáté, nebo jste sem náhodně zabloudili. Dneska jsem se o sobě dozvěděla zvláštní věc, jsem prý brouk v knize.

Je o mně všeobecně známo, že čtu. A čtu všude! Tím myslím opravdu kdykoliv, kdekoliv, jakkoliv. Ve škole v hodině, kdy už mi leze na nervy látka s názvem Přemyslovci, kterou se snažím během hodiny prolouskat (maturuji z dějepisu), o přestávce s jablkem v ruce, na zastávce, v autobuse, ve vlaku, za chůze, v leže, ve stoje, s knihou dobíhám právě ujíždějící autobus (sakra to je ale pech někdy)... Jediná doba, kdy nečtu, je v dešti. Což mě vytáčí, protože já chodím domů kolem dvou kiláků, a tolik ztraceného času, jako je půl hodinka na cestě v dešti a bez knihy, to se někdy vztekám celou cestu.
Když zahrnu navíc maturitní otázky, poštu, billboardy (no neříkejte že se vaším očím vyhnou), sms zprávy a další písmenky oplývající předměty, tak čtu vlastně celý život.

Ale zpátky k tomu broukovi v úvodu. V hodině českého jazyka, kdy nám paní učitelka vykládala o velmi nezdravé nervozitě u ústní aturitní zkoušky, jsem se opět začetla do knihy. Kamarádka do mě neustále promlouvala svým sametově jemným hláskem, snažila se mě rozptýlit (bohužel její záměr jsem vůbec nevnímala kvůli napínavé části, kde hlavní hrdina vyprávěl o množství léků, které musí požít), což se jí nepovedlo, ale zaslechla jsem její poslední větu. Náš dialog vypadal asi takto:

Kamarádka: Ty prosím tě, nečti už, jsi jak ten brouk v knize.
Já: Jaký brouk v knize? Myslíš Ferdu Mravence? (pomýšlím na to, jak se asi má Brouk Pytlík)
Kamarádka: Ale ne, ten co leze do skříní s oblečením.
Já: Jo ty myslíš mola!
Kamarádka: Ano. Ten.
Já: A co to má společného s knihou?
Kamarádka: No, když ten brouk vleze pro změnu do knihy, tak se z něj stane knihomol. Chápeš? Kniho-mol. 
Já: Ha ha ha ha ha ha.
Kamarádka: No vidíš, konečně se směješ, posledních deset minut vypadáš jako ve filmu, to je ta kniha tak napínavá? Z tvých měnících se výrazů usuzuji, že tam někoho zabili.
Já: Ha ha ha ha. Ano. Pan Francis právě snědl pilulku proti zácpě, kterou vyvolala jiná pilulka.

Takže milí knihomolové, teď aspoň všichni víme, jak na tom vlastně jsme. Jsme otravným hmyzem, pouhými mouchami, které poletují po světě a útěchu a klid hledají v knihách. No není to paráda?


2 komentáře:

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *