5. 8. 2017

MOTIVACE | Disciplína na dovolené

Share it Please
Ať se vám to zdá sebevíc nelogické, já osobně se snažím i na dovolené dodržovat svá pravidla a disciplínu, kterou mám mimo dovolenou. Protože to, že jsem na dovolené, kde nemusím chodit do práce, starat se o spoustu věcí, ještě neznamená, že se absolutně vymknu kontrole. Proto bych vás chtěla seznámit se svými zvyklostmi, které dodržuji nejen ve svém běžném životě, ale i tehdy, když jedu relaxovat, ať už do zahraničí nebo kamkoliv v české domovině.




Ranní jóga

Moje zvyky dodržuji už od rána. Co jsem propadla józe a jógové filozofii Ashtanga jógy, i na dovolené si každé ráno rezervuji hodinu a půl na praxi jógy. Je příjemné vstát, nevidět před sebou povinnosti a udělat něco pro sebe. V praxi se na dovolené cítím mnohem lépe než doma, kdy mám před sebou plno povinností, které se mi snaží dostat do hlavy, ještě než se vůbec dostanu k jejich splnění. Ranní jóga je pro mě tedy samozřejmostí i na dovolené.



Vstávání ve stejnou hodinu


S tímto bodem souvisí i již zmiňovaná praxe jógy. Když jsem na dovolené, většinou první následující ráno ležím v posteli, dokud chci. Bez budíku, skutečně si dobíjím baterky. Což je vždy do té deváté hodiny ranní. Po tomto prvním dni se vracím zpátky k vstávání v sedm. Za prvé si užiju více z daného dne, za druhé je úžasné vstát, vylézt na terasu/pláž/do přírody a vědět, že kolem vás skoro nikdo není, protože všichni jsou ještě samozřejmě zalezlí. Aspoň já mám takovou zkušenost. Navíc, z mé zkušenosti vím, že jakmile spím déle, než jsem normálně zvyklá, většinou jsem spánkem předávkovaná a potom se celý den cítím, jako bych dostala lopatou po hlavě.

Zdravé stravování

Od dob, kdy jsem fungovala jako trenér, stále dodržuji zdravou stravu a pohyb (to by měl dodržovat každý dle mého názoru). Když člověk jede na dovolenou (a ještě navíc bez penze), většinou ta strava není moc zdravá či výživná, proto mám s sebou vždy svůj balík ovesných vloček a hromadu ovoce. Samozřejmě že pokud jsem v jiné zemi, ráda si dám místní speciality a laskominy, ale snažím se o tělo starat správně i v době dovolené. Vždyť kdy jindy se můžete začít starat o tělo, než na dovolené, kam jedeme přeci jen kultivovat tělo a mysl… :)

Četba

Časopis, kniha, leták, magazín… Cokoliv se dá přečíst, přečtu. Když nemám knihu, sáhnu po čemkoliv, u čeho se dá chvíli sedět a nemyslet na okolní svět. Neznám lepší pocit, než když si nesu tašku s opalovacím krémem, knihou, vodou, sednu si na pláž, a čtu si. Neskutečný relax. A pro mě i způsob meditace.



Sebevzdělávání

Kdykoliv jsem na dovolené, snažím se maximálně vstřebat všechno, co mi dané místo nabízí. V zahraničí to je místní jazyk, kultura, zajímavé dějiny apod. Většinou si vybírám místa, která mě něco naučí, nejvíce to jsou právě dějiny, takže jde pro mě o samozřejmost. Polehávání na pláži nikdy nebylo nic pro mě :).


* * *


Ne každý chce dodržovat disciplínu, když je na dovolené, která nám vždy připomene „ten volný čas, kdy se nemusím hlídat.“ Body uvedené výše jsou pouze mé zvyky, jen pro inspiraci, možná si řeknete, že je to fajn, a nebo že s takovým člověkem, jako jsem já, byste dovolenou nikdy v životě nestrávili. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *