31. 8. 2017

STUDIUM | Zpět do školy: nezbytnosti pro klidný start semestru

Share it Please
Máme těsně před začátkem semestru. Mnozí z vás jsou již jistě připravení a vybavení, mnozí se ještě snaží zapomenout na fakt, že se vrátí do poslucháren, každopádně v tomto článku vám shrnu vše, co potřebujete pro plynulý přechod z prázdnin ke studijním povinnostem a samozřejmě to vezmu i z mého subjektivního pohledu a co potřebuji já osobně.


Učebnice / knihy / skripta

Doporučuji vám pořídit si učebnice ještě před začátkem semestru, pokud máte tu možnost a víte, co budete potřebovat. Nevím jak na jiných školách nebo jiných fakultách UK, ale na FHS je v informačním systému pro studenty u každého předmětu napsáno, jaká učebnice a jaké vydání bude potřeba. Není nic horšího, než přijít na přednášku nebo seminář a nemít k dispozici studijní materiály.
A jestli váháte nad tím, zda si kupovat nové knihy nebo "z druhé ruky", musíte vědět, zda jste ochotní za nové učebnice utratit více peněz (protože ty knihy jsou drahé). Já osobně kupuji jak nové učebnice, tak ty od starších studentů. Ale mám zásadu, že učebnice od staršího studenta musí být minimálně popsaná, nechci tam žádné poznámky apod. Což jsem měla štěstí u sociologie, ta ohromně tlustá kniha (studenti FHS vědí) mě vyšla levněji a ještě byla zachovalá a nepopsaná. To stejné ekonomie od Holmana, sehnala jsem ji za stovku od dívky, která ji chtěla vyhodit, ani nemám tušení, kolik stojí nová. Takže hledejte a najdete. Výborným místem pro shánění učebnic jsou facebookové skupiny, např. tady nebo přímo pro student FHS na stránkách skupin FHS UK, na facebooku je najdete právě pod tímto heslem.



Kancelářské a školní potřeby

Žádný student se neobejde bez kvalitního psaní, sešitů, notesů, plannerů, diářů, zvýrazňovačů, hromady papírků apod. Článek o mém letošním nákupu kancelářských potřeb, které využívám já, najdete tady. Brzy též vyjde článek s DIY plannery pro každou možnou studijní povinnost či příležitost, sledujte stránky! :)


Taška / kabelka

Mnohdy se mi stávalo, že jsem na přednášky valila s více velkými učebnicemi či spoustou papírů a poznámek, a v kombinaci s jídlem na celý den, notebookem apod. to znamenalo, že jsem nosila tašky dvě. Což praktikuji stále, jednu kabelku mám na běžné věci jako je peněženka, klíče, mobil apod. a druhou na jídlo, učebnice, sešity, psací potřeby a další. Ovšem ráda bych to smrskla na jednu tašku, kdo to má pořád všechno tahat. Pěkné a prostorné kabelky má obchod Kara nebo i F&F v Tescu, H&M taky není špatné, v blízké době si v jednom z uvedených obchodů nějakou kabelku pořídím. Ale kdybyste dámy věděly, kde pořídit hezkou a prostornou kabelku, dejte vědět do komentářů :).


Organizér na dokumenty

Nevím, jak vypadá psaní poznámek u vás, ale já poznámky nenechávám v sešitech, já je do sešitu napíšu, poté vytrhnu listy s daným tématem a založím do organizéru na dokumenty do příslušné sekce s předmětem, kterého se poznámky týkají. Mám je všechny pohromadě a nemusím si kupovat na každý předmět jeden sešit, to by mi přerostlo přes hlavu. Takhle mám vše zorganizováno, nemusím nic dlouho hledat a šetří to místo. :) Jeden organizér mám na jeden semestr.


Obrázek vypůjčen z webu partner4office, můj organizér už nevypadá tak reprezentativně :)

Notebook

Píšeme seminární práce, referáty, závěrečné práce, mnozí z vás poznámky do z přednášek, dobrý notebook s dobrým textovým editorem je tedy nutnost. A studenti FHS jistě ocení fakt, že po dobu studia na této fakultě mají balík Microsoft Office k dipozici zcela zdarma. Ovšem jen po dobu svého studia na fakultě. Což je pro mě osobně perfektní, jelikož v mém notebooku nemám balík Office od Microsoftu a alternativy mnohdy nejsou použitelné pro to, co já potřebuji. Aspoň mám ten pocit. Nicméně dobrý notebook je dnes skoro nutnost (byť já jej na psaní poznámek nepoužívám).


Stimulanty na energii

Nebudeme si lhát, student toho moc nenaspí, takže dobrá káva nebo energeťák či jiné přípravky na bázi kofeinu nebo neurotransmitterů nebudou na škodu. Já po nich sahám jen v nouzi, ale můžu doporučit přípravek SPEED8 od firmy Wellness Food, když jsem unavená v práci při dvanáctihodinové směně a vezmu si jej kolem poledne, až do devíti večer jsem čilá. Navíc nemá v sobě jen kofein, ale i citrulyn, taurin nebo zelený čaj, takže jde o moc pěknou kombinaci na podporu energie, která jen tak nezmizí. Zase to s nimi ale nepřehánějte. ;)



ZÁKLADNÍ VÝBAVU MÁTE, BEZ ČEHO SE NEOBEJDETE PRO DOBRÝ START SEMESTRU VY? :)

4 komentáře:

  1. Studuji vysokou školu v Brně a do toho už mám malé dítě, takže je pro mě začátek školního roku vždy velmi nákladný. Třeba teď jsem z internetu objednávala dětské školní potřeby a nechala jsem tam 4,5 tisíce korun, to je hrozně moc peněz, které bych mohla nechat třeba za kosmetiku a nebo osobní rozvoj.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak moc se třeba zajímáte o své finance když tolik řešíte budoucnost vašich dětí? Mě by jenom zajímalo jestli na vás už vyběhla nějaká reklama na směnárnu kryptoměn a nebo jste tímto úplně nepolíbení? To víte, já jsem taková progresivní a snažím se lidem obecně pomáhat.

    OdpovědětVymazat
  3. Děti se vrací do školy co by dup a já si říkám že jsme jim letos nadělili docela pěkné dárky. Tak třeba ten nejstarší od nás tentokrát dostal nové stavebnice o kterých mluvil snad už od léta. A malé Anežce jsme zase na dudlu sehnali domeček na panenky a líčící box.

    OdpovědětVymazat
  4. Dívala jsem se s manželem na televizi a zrovna tam vyběhla reklama na investice do P2P přes www.julu.cz Tak jsem se tady chtěla zeptat jestli tu reklamu také někdo z naší komunity viděl a nebo dokonce ještě lépe zda s tím někdo nemá osobní zkušenosti. To je teda věc, která mě silně zajímá, ozvěte se případně někdo, prosím.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *