18. 9. 2017

STUDIUM | Co mě čeká v zimním semestru 2017

Share it Please
Někteří z vás možná vědí, že jsem letos nastoupila na studium fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy. Přičemž jsem tam už podruhé, loni se spousta věcí (vůbec docela dost věcí i mimo studium) nepovedla, a letos na podzim konečně nastupuji znovu. V tomto článku bych vám ráda představila své studium a též co mě v zimním semestru čeká. Příjemné čtení!


Fakulta humanitních studií (FHS)

Kolem fakulty panuje mnoho předsudků, nejčastějším je názor, že absolventi této fakulty nemají a nenajdou uplatnění. Uplatnění nemusí najít ani vystudovaný právník, pokud není šikovný. Zdaleka ne jen univerzita mu zajistí místo na pracovním trhu. Takový šikovný člověk bez vysokoškolského vzdělání je kolikrát mnohem dál, než vysokoškolák s absencí šikovnosti. Záleží tedy pouze na jedinci, jak se postaví k pracovnímu trhu naší země. Ovšem FHS se pyšní tím, že její absolventi jsou velmi žádaní! :)

FHS v sobě ukrývá mnoho okouzlujících věd, od sociologie, přes ekonomii, historii, antropologii až po filosofii a různé kreativně zaměřené disciplíny. Zastávám názor, že právě vhled do každé z těchto disciplín dává případnému absolventovi úžasné schopnosti uplatnitelné na trhu práce. Pestrá nabídka oborů též jedinci umožňuje se později specializovat, pokud ještě nemá vybrán směr svého studentského počínání. A nesmím zapomenout na velkou míru zodpovědnosti vzhledem k velké liberálnosti studia, taky neocenitelná vlastnost.


Mé studium

Jsem studentkou kombinovaného studia, to znamená, že do školy docházím jeden víkend v měsíci, jelikož pracuji. Což ale vůbec neznamená, že se nemohu zúčastnit přednášek probíhajících v týdnu, v tom je tohle studium úžasné. Když mám čas, zajdu si v týdnu na přednášku. Moje práce mi aktuálně dovoluje mít "fakultní pondělky", čili všechny přednášky jsem si "naházela" na pondělí a jsem spokojená.

Výběr předmětů

Vzhledem k tomu, že jsem kombinovaný student omezený časovými možnostmi, si nevybírám moc předmětů povinně volitelných k předmětům povinným. To za prvé, a za druhé, vzhledem k objemu povinností nechci zbytečně plýtvat časem na předměty, které mi nezaručí postup do dalšího úseku studia. Povinných předmětů mám až až, jakmile je splním, samy se mi otevřou dveře k větší volnosti co se "zájmů" týká.

Mezi povinné předměty, které musím jako student prvního ročníku splnit (teď mluvím o předmětech prvního - zimního semestru), jsou:

Úvod do psychologie
Úvod do ekonomie
Úvod do sociologie
Proseminář k interpretaci textu (naučí vás číst filosofické texty, psát na akademické úrovni)
Reference k netlumočené přednášce (zpracujete referát na přednášku z vámi zvoleného jazyka, která není česky)

Nenechte se zmást dojmem, že je toho málo!

A co mnou zvolené předměty? Jak jsem již psala, chci mít splněny všechny povinné předměty. U předmětů mnou zvolených jsem se snažila dbát na to, aby korespondovaly s mými budoucími zkouškami. O jaké jde?

Cesty k filosofii (úžasný cyklus přednášek pana Ziky, který skvěle o filosofii povídá a umí objasnit základní autory)
Etika a život (přednášky soustředící se na etiku, morálku apod.)


Takto bych zatím viděla výčet předmětů. Již jsem plně ponořena do knih potřebných k Úvodům (viz výše; sociologie je příšerná věda pro mě), samozřejmě v nejbližších týdnech budu pracovat na volbě textů do Prosemináře a poslechnu si anglickou přednášku k referátu.

Kromě toho mě čeká první sobota věnovaná škole, která se bude zabývat předmětem psychologie. Pět týdnů po oné sobotě je k dispozici první před-termín ke zkoušce z psychologie, který chci využít pro menší náskok. Držte mi pěsti, já vám přeju hodně štěstí :).


Co váš začátek semestru či školního roku? Jste nastartovaní? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *