17. 7. 2019

LIFESTYLE | Ranní rutina mámy na mateřské. Nereálné?

Share it Please
Je to téměř deset měsíců, co se nám s Kulišákem narodil syn. První půl rok byl příšerný. Než se coby novopečená máma naladíte na potřeby dítěte, než mu začnete rozumět a než si najdete čas na sebe, připadáte si hrozně. Mlékárna a přebalovačka. Nic víc. Pocit, že jste člověk, přijde později. První záblesk se objeví po opadnutí mlhy v podobě šestinedělí. 

Jak si udělat čas pro sebe?

Je potřeba přijmout realitu. Máma malého miminka se minimálně půl roku pořádně nevyspí. Píšu půl roku, protože mluvím ze své zkušenosti; nyní již spím v noci 6 hodin vkuse, což je neuvěřitelný luxus. Ovšem některé mámy potřebují víc spánku, takže ty se nevyspí pořádně tak dva roky, jestliže mají potřebu víc spát. Já ze své zkušenosti  vím, že víc než šest hodin spát nemá smysl. Pak je mi jako by mě někdo praštil lopatou po hlavě a já mám celý den v mlze. Takže pokud se malý probudí v pět ráno na kojení, do postele už se nevrátím.  

Buďte k sobě upřímné a reálně si řekněte, co vám dítě dovolí a co si dovolit chcete. Jestli vám chybí se každé ráno upravit a nalíčit a víte, že vám to trvá 15 minut, tak vstaňte o 15 minut dřív. Potom se budete cítit mnohem lépe. Není nutné si hned vyhradit tři hodiny jen kvůli tomu, že jste někde zahlédly hodinové cvičení jógy a chcete přečíst knihu a uvařit oběd na další tři dny. Celé je to v maličkostech. Máte rády kafe? Tak si ho uvařte a v klidu si jej vypijte. 


Moje ranní rutina

Ranní rituály jsem si vytříbila v momentě, kdy malému minul půl rok života. Tou dobou jsem si procházela jakýmsi syndromem vyhoření, pocity totální neschopnosti a méněcennosti a přesvědčením, že pro domácnost ani rodinu nejsem schopná nic udělat. Tehdy jsem bouchla pěstí do stolu a řekla si, že mám též nárok na péči o sebe sama. A jelikož jsem věděla, že spát do osmi ráno nemá smysl, řekla jsem si, že si ta rána zpříjemním a vrátím se k tomu, co jsem dělávala před narozením syna. Takže jsem začala vstávat o půl šesté, a zjistila, že mám hodinu a půl pro sebe, než se probudí zbytek domácnosti. A jak to vypadá?

  • Vstanu, ustelu postel a otevřu všechna okna. Čerstvý vzduch po ránu mám nejradši.
  • Vypiju sklenici čisté vody a odeberu se do koupelny, kde si upravím vlasy a nalíčím se.
  • Pak se uvelebím v obýváku na pohovce, kde se věnuju 20 minut takové své meditaci. 10 minut dělám dechové cvičení a ten zbytek strávím zapsáním si na papír všeho, co se mi honí hlavou. Nápady, myšlenky, starosti, inspirace, poznatky... Znáte termín "journaling"? :)
  • Pak si přečtu pár stran z knihy, které se právě věnuju. Momentálně je to moc pěkná kniha od Jaroslala Vokřála, Kožené rány. Kdo má rád box, zřejmě zná. 
  • Poté si zkontroluju své finance, zda odešly nějaké peníze, případně zda není nutné něco zaplatit.
  • Následuje přichystání snídaně, oblečení a potřeb pro přebalení malého syna, kterého odcházím vzbudit (pokud ještě není vzhůru :))


Já byla vždy posedlá organizací, plánováním a jasnými kroky, které dělám. V čemkoliv. A když se věnuju tu hodinu a půl sobě samé, domácnost je tichá (což je vzácnost tady u nás), vím, že jsem den začala dobře a ve stejném duchu bude pokračovat i nadále. 

Ono stačí i deset minut, aby se vytížená máma cítila lépe. Jen si sedněte (až vám dítě přestane skákat po hlavě) a upřímně si řekněte, co vám chybí, a zařaďte to do toho rána. 

Mějte krásný den a užívejte si léta! :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *