5. 9. 2017

STUDIUM | Zpět do školy: DIY plánovače (nejen) na VŠ

Share it Please
Každý školák, ať už jde o studenta střední či vysoké školy, by se měl učit správné organizaci, time managementu, stanovování priorit a dalším dovednostem. Nejen že to značně ulehčí hlavě i celému období studia, ale jde též o ceněné vlastnosti do života, a to i do zaměstnání. Když má člověk ve věcech systém, pořádek, udržuje jisté rutiny a ví, co je důležité a co méně, jde o velmi schopného jedince.

V dnešním článku vám představím své "plannery" (nebo plánovače, chcete-li), které udržují pořádek a uleví hlavě. Já osobně jsem na organizaci lehce závislá, vše musí mít svůj systém, vše chci mít naplánováno, jelikož toho mám hodně, a navíc u mě bývá zvykem, že jakmile něco přenesu na papír, z hlavy se mi to automaticky vymaže a já se mohu soustředit na mnohem důležitější věci. Nepropadám tak panice, že toho mám moc. Na papíře to vše vypadá mnohem pěkněji a hlavně ne tak děsivě, jak se zdá, pokud to necháváte v hlavě.

Níže vyfocené plannery mám na svědomí čistě já, nejsou zakoupené. Hlavně jsou však vytvořené na míru tomu, co potřebuji, co studuji, a vyhovují mému systému studia.




Měsíční kalendář

Jde o kalendář, který využívám pouze na zaznamenávání zkoušek. Jak jej využívám, vám ukážu v jednom z dalších článků, já totiž nezaznamenávám pouze termíny zkoušek, jde o komplexní systém přípravy na zkouškové období.


Rozpis povinností

Toto možná může přijít někomu z vás lehce ulítlé, ale ráda si dělám přehled všech předmětů, kurzů, seminářů apod. a všeho, co pro jejich splnění musím udělat. Do tabulky si zapíšu o jaký předmět se jedná, deadline pro jeho splnění, způsob zakončení předmětu (např. referát, seminární práce, zkouška, kolokvium k zadané knize apod.) a kolik kreditů za něj dostanu. Možná že studenti FHS mě pochopí, možná ne, to už nechám na vás. :) Každopádně takhle mám přehledně na jednom papíru uvedeno, kolik mě čeho čeká, bez toho bych měla v hlavě chaos a informace sháněla dodatečně. Velmi mi to ulehčuje práci, můžu vřele doporučit.



Knihy za dobu studia

Třetím a zároveň posledním kouskem mezi mými "tabulkami" jsou Knihy za dobu studia. Zase, zřejmě mě pochopí studenti kombinovaného studia na FHS UK. Jakožto kombinovaný student (denních studentů se to netýká) potřebuji mít načtený určitý počet knih, tzv. Důležitých knih, o kterých vyučující míní, že se budou hodit ke zkouškám či studiu obecně. Taková povinná maturitní četba, dá se říct, akorát rozsáhlejší. Přičemž maturitní četbu vůbec nezlehčuji! V této tabulce mám přehled o vybrané knize, zda je přečtená a zda jsem zhotovila konspekt či resumé. Můj způsob studia a četby knih opět ukážu v následujících měsících.



PŘEJI VÁM ÚSPĚŠNÝ START NOVÉHO ŠKOLNÍHO ROKU.

3 komentáře:

  1. Paráda! Vidím, že nejsem jediná, kdo potřebuje mít při studiu takový systém. Jsem ráda, že je nás takových "bláznů" víc :-) Moc se mi líbí Váš přehled přečtených knih, asi se nechám inspirovat a vyrobím si podobný. Zvlášť teď u psaní diplomky, kdy je publikací na pročtení opravdu hodně (a jsou často podobné) by se mi takový přehled hodil. Já zase při studiu potřebuji hlavně nástěnku - potřebuji mít úkoly a termíny pořád na očích, jen byl problém najít nějakou kvalitní. Po dlouhém hledání jsem pořídila jednu magnetickou a moc mi vyhovuje po všech stránkách, dokonce se na ni dají psát i poznámky fixou. Přeji hodně zdaru do dalšího akademického roku! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím,
      ano, nástěnka je pro studenta téměř nutnost! Zmiňované plánovače budou volně k dispozici. :) Stačí se přihlásit k odběru v pravém sloupci a jakmile budou, budete o nich vědět.

      Vymazat
  2. Zdravím,
    ano, nástěnka je pro studenta téměř nutnost! Zmiňované plánovače budou volně k dispozici. :) Stačí se přihlásit k odběru v pravém sloupci a jakmile budou, budete o nich vědět.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *