31. 10. 2017

STUDIUM | Jak si zpříjemnit učení

Share it Please
Lidičky, tenhle článek vám musím věnovat, protože vím, kolik studentů kolem mě při učení či studiu (jak chcete) trpí. Nutí se do něj, nechce se jim, plácají se v tom několik hodin (v tom lepším případě, v tom horším se k tomu vůbec nedonutí), bez výsledku. Já tímhle "syndromem znaveného studenta" (říkejme tomu tak) netrpím, ale trvalo mi tři roky, než jsem si tím prošla, pochopila jej, naučila se s ním pracovat a zbavila se jej. Takže jak na něj?


Studujte to, co vás baví.

To není zrovna nejočekávanější rada pro mladého člověka. Pokud patříte mezi ty šťastné jedince, kteří vědí, čemu by se rádi věnovali, co je baví a čemu by chtěli obětovat svůj čas, pak máte napůl vyhráno. Protože není nic horšího, než sedět několik let nad něčím, co vás nenaplňuje nebo nezajímá. Já si touto fází prošla, rok jsem se trápila u oboru, který mě nebavil, úplně mi znechutil učení, nechtěla jsem vysokou školu ani vidět. Tak jsem obor po roce opustila, na rok si dala pauzu od učení a další rok, s už klidnou myslí, jsem opět nastoupila do vysokoškolského rychlíku. A od té doby si nehledám výmluvy pro to, abych se nemusela učit, ale proto, abych se učit mohla. Takže narovinu, pokud vás něco nebaví, tak dělejte něco jiného, svá rozhodnutí máte ve svých rukách.


Přizvěte si ke stolu dobroty.

Každý z vás má ve světě potravin a delikates své oblíbené chuťovky. Já se u učení neobejdu bez hrnku dobré kávy s karamelovým sirupem (ovšem v mé nejoblíbenější latté podobě se přestávám učit a odcházím do křesla za časopisem, latté tedy ne). To mi stačí. Někdo rád čokoládu, někdo kelímek zmrzliny, někdo maminčinu bábovku (pokud chcete, přijďte se učit ke mně, tady je napečeno tak moc, že se ve finále učit nebudete a půjdete se mnou za tím časopisem), tak si přichystejte knihy, sešity či notebook, vedle položte své mlsání, a hned uvidíte, jak ta hrůza, která se na stole původně udála, s dobrotou vypadá lépe. :)


Ukliďte si stůl.

Bordel na stole, bordel v hlavě. Heslo, které razím, a které nezměním. Samozřejmě takový ten "řízený chaos", kdy vám jen okraje sešitů a knih nelícují s hranami stolu, je vítán. Hlavně mějte na stole jen to, co potřebujete k učení, čili učební pomůcky a mlsání, jak jste se dozvěděli z předchozího odstavce. 


Zapalte svíčky.

Já vám nevím, když je večer, nebo šero kvůli nepěknému počasí, záplava svíček v kombinaci s tím hrnkem kávy mi to učení umí magicky zpříjemnit. :)


Jděte spát.

Nevšední že? Jenže pro příjemnější učení je taky třeba dostatečně spát a nechat mozek odpočinout. Jak je známo, mozek všechny informace, které nasbíral během dne, tříbí právě v noci, takže nemžourejte nad stolem v jednu ráno a mazejte spát.


Zapojte rodinné příslušníky.

Máte před zkouškou nebo by vám to mohlo být příjemnější? Tak neučte jen sami sebe, ale i ostatní. Jen jim povězte, jak v praxi vypadá internalizace, proč je kostka másla jednou drahá a jednou ne, a co pro ně bude znamenat aktuální zvýšení úrokové míry ze strany České národní banky. Jakmile to někomu povíte, už to nezapomenete. A profitovat z toho budou obě strany, vy se totiž lehce naučíte, a druhá strana se taky něco nového dozví. :)


Studujte ve dvou. Nebo ve více.

Mnohem líp se budete cítit, když budete mít kolem sebe někoho, kdo se právě prokousává těžkou látkou. Nebudete na to sami, nehledě na motivaci, kterou ve vás takový člověk vyvolá (samozřejmě pokud jde o poctivého studenta, který pilně studuje). A pokud chcete ještě efektivnější způsob, odkliďte se do knihovny nebo nějaké studovny. Garantuji vám, že uděláte dvakrát více práce, než obvykle.



V tento okamžik mám před sebou obří knihu k sociologii, šálek kávy s (pro změnu) čokoládovým sirupem a na rameni mi papouščí slečna úspěšně demontuje zip od mikiny. Jak si zpříjemňujete studování vy? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *