4. 11. 2017

STUDIUM | Má rutina v produktivní studentské ráno

Share it Please


Jak jsem již zmiňovala v předchozím článku, jsem zastáncem tzv, rutin, a je jedno jakých. Ať už jde o ranní, večerní, nedělní, odpolední... Každý člověk (potažmo student) by měl mít návyk na určitý typ rutiny. Nejen že taková rutina pomáhá utvrdit pravidelnost v plnění povinností (nebo i takové maličkosti jako je snídaně), ale hlavně nám v dnešním světě plném nejistot dává vědomí něčeho jistého.

V tomto článku vám (budu se snažit co nejstručněji) popíšu, jak vypadá má každodenní ranní rutina (a to ve dnech, kdy nejsem v práci). A jelikož já osobně plním všechny své studentské povinnosti do dvanácté hodiny ranní (kdy je mozek ještě svěží a plný sil), bude to rutina vpravdě studijní. A pokud máte svou rutinu, podělte se se mnou o ni dole v komentářích, ráda čerpám inspiraci. :)

Mezi sedmou a devátou

Mezi sedmou a devátou se uskutečňuje vše, co nemá se studiem vůbec nic společného. Ve čtvrt na osm nás s partnerem budí naši dva papoušci dožadující se své snídaně. Buďto sedí v kleci, zpívající na celé kolo, nebo jeden z nich přilítne do postele a snaží se nás z ní vytáhnout všemi možnými (ne-li podlými) způsoby.

Když se tedy z té postele vyhrabeme, odcházím připravit snídaní papouškům a posléze i partnerovi. Tak, máme osm hodin, já obstarám svou osobní hygienu, připravím partnerovi obživu do práce, následně jej vyprovodím z domu (samozřejmě ve vší počestnosti) a vracím se zpět do domu uklidit ten brajgl, který při těchto přípravách vznikl.

Já se převleču do něčeho, co mi nepřipomíná možnost zahrabat se do postele a čtyři hodiny z ní nevystrčit hlavu, nasnídám se a připravím si vše potřebné ke studijnímu dopoledni.
Tak, máme devět hodin, jsem připravena studovat.


Mezi devátou a dvanáctou

Mezi devátou a dvanáctou se neděje nic neobvyklého, prostě sedím za stolem a studuji. Záměrně píšu studuji, ne učím se. Protože studium je u mě proces prokousávání se knihami, učení je u mě finální opakování toho, co jsem vydolovala při kousání těch knih.

V průběhu mého usilovného studování si ordinuji každou půl hodinu pěti až desetiminutové přestávky. Za prvé déle než půl hodiny neudržím pozornost a za druhé někdy se věnuji tak náročným tématům, že potřebuji mozek na chvíli zaměstnat absolutními (s prominutím) kravinami, takže v té desetiminutové pauze navštívím YouTube a zhlédnu buďto epizodu pořadu Partička nebo něco z repertoáru slavné dvojice Kaiser-Lábus, případně do vyhledávače napíšu heslo "Petr Bezruč - Ostrava". Doporučuji všem, kdo se potýkají s depresivními tématy při svých studiích.

Po pauze následuje další půl hodinka učení, do dvanácti stíhám mít zhruba čtyři nebo pět půlhodinových studijních cyklů (závisí na délce přestávek). U toho si vypiju jeden hrnek kávy a sním buďto dobroty, které jsem upekla při přemýšlení, co dám partnerovi do práce k jídlu, nebo dobroty, které jsem nakoupila v záchvatu přemýšlení, jaké suroviny koupím k přípravě toho, co dám partnerovi do práce k jídlu.

* * * *

Tak, právě jste měli možnost stát se (aspoň na chvíli) součástí mého rána, respektive dopoledne. Po dvanácté pak přichází taky nějaká ta hodinka věnovaná škole, ale už jde o záležitosti, které nevyžadují nutně svěží mozek. A těm se budu věnovat zase někdy příště jo? :)

Přeji vám hodně zdaru při plnění svých studijních či pracovních povinností. :)

1 komentář:

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *