27. 10. 2017

STUDIUM | Jaký smysl má mít "rutinu"?

Share it Please
V dnešním uspěchaném světě plném nejistoty, sarkasmu a ironie, až se z toho hlava točí, je fajn mít nějakou jistotu. Já ji vidím v rutinách. Proč? Čtěte dál.


Nemusím přemýšlet.

Paradox, zdá se vám? I ne. Před pár lety se mi stávalo, že jsem (ať už po opuštění postele ráno nebo po návratu z práce večer) nevěděla, kam dřív skočit, má činnost probíhala v naprosté většině případů nahodile, a to nemluvím o nešvaru, který se mě držel, a sice neustálé sledování televize. Pak se něco zlomilo a já zjistila, že den má 24 hodin, které se dají s naprostým klidem využít. Od onoho zlomu jsem už nikdy nezažila stav "nemám čas, nestíhám". Abych se ale vrátila zpět k jádru věci, pokud si naplánujete nějakou rutinu, tak už v tom slovu vidíte, že jde o rutinní úkony. Nemusíte nad ničím přemýšlet, prostě v klidu děláte to, co víte, že dělat máte, protože jde o zvyk.

Např. můj večer vypadá tak, že:

Připravím večeři.
Postarám se o zvířátka, která se v domácnosti nachází (prosím, partner se nepočítá, jen pro pořádek).
Večeře zmizí.
V deset vypínám notebook.
Připravím snídani na druhý den (pokud ji připravuji dopředu).
Uklidím kuchyň.
Vypiju si čaj.
Vezmu všechny možné bylinkové tinktury, které jsem si naordinovala.
Sundám si kontaktní čočky.
Osprchuji se.
Přivedu se do stavu blaženosti pomocí dvou krémů na noc.
Odcházím přesvědčit partnera, že je čas jít do postele.
Partner mě přesvědčil, že ještě není čas jít do postele.
Argument, že už nemám v očích kontaktní čočky, zabírá.
Odcházíme do postele.

Takže nadpis "nemusím přemýšlet" se na mě nevztahuje, já totiž v jednom bodě rutiny přemýšlím, kdo ví, který to je, nechť napíše do komentářů. Vy ostatní samozřejmě nemusíte přemýšlet.

Rutiny mně pomáhají podporovat disciplínu.

Žádné výmluvy. Kroky jsou naplánovány, šup, jen se pustit do jejich plnění. A každodenní opakování vám pomůže si tu disciplínu vybudovat i mimo rutinu, věřte mi.

Rutiny zvyšují produktivitu.

Když ráno vstanete a splníte ty úkony, které znáte, zhruba do osmé ráno, jste plní elánu a celí šťastní, jak vám to jde od ruky. Tak co bych ještě šla udělat? No jasně, vyprat, vysát, přečíst dvacet stran knihy, a ještě stihnu zajít do lékárny pro ten lék na bolest hlavy.

Už nikdy nezaspíte.

Součástí rutiny většinou bývají (u mě to tedy nehledejte) i časové plány na to, kdy vstát z postele. Pokud se svou rutinou stanete posedlí, už nikdy nezaspíte.


Už nikdy nepůjdete spát.

Protože se vám ta organizace začne tak líbit, že budete mít kalendář i na jeden jediný den. Takže jen jednu rutinu denně ano? Jinak se nikdy nevyspíte, protože přeci spánek u tak organizovaného člověka, jako jste vy, rozhodně nepřipadá v úvahu.


Tak, kdo už vymýšlí rutinu? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za každý názor, připomínku či nápad :)

Čtete nejraději

Rozbor literárních děl (nejen) k maturitě - návod

V tomto článku bych Vám ráda poradila, jak rozebrat literární dílo (pokud tedy se rozhodnete pro rozbor sami) správně a tak, abyste u ústní ...

Díky za návštěvu!


TOPlist

Kontakt

Název

E-mail *

Vzkaz *